18 november 2009

Probleem opgelost


Gelukkig, mijn vermoeden was juist, het was inderdaad een naar binnen geschoten kunststof geleidingsbuis van de naar achter lopende ketting. Ooit is me dat eerder gebeurd toen ik in Friesland reed en ik over een verkeersremmer reed, met mogelijk te hoge snelheid. Door de “klap” en het toch blijven doortrappen heeft de ketting toen de kettingbuis meegenomen naar achteren en kreeg ik een slepend geluid onderin de Quest. Pas thuis kon ik toen het euvel vinden en simpel verhelpen. Kort daarop kwam ik in Dronten bij Velomobiel waar ik het voorval noemde bij Theo, hij had het nog nooit eerder gehoord vertelde hij toen, of het ondertussen bij anderen ook wel eens is voorgekomen weet ik uiteraard niet maar na deze tweede keer heb ik nu maar maatregelen genomen zodat dit nooit meer mogelijk zal zijn. Het aflopen van de ketting werd mogelijk veroorzaakt door een heel kort takje wat op de één of andere manier tussen de voorderailleur was gekomen. Nadat ik dit had verwijderd ben ik dieper in de Quest “gedoken” en na lang speuren bleef de enige optie de onzichtbare kettingbuis, achter het kapje eraf en daar met de hand naar binnen, de kettingbuis naar voren drukken door zijn oorspronkelijke opening en zo kwam hij in de buurt van de trapgaten. Met een kort stukje plastic, afgesneden van de tuinslang, heb ik dit om de pijp gestoken en vast gezet met een paar ti-reps zodat hij nooit meer naar binnen kan gaan. Na een klein proefrondje door een paar straten hier in het dorp was ik ervan overtuigd dat alles weer in orde was en als de storm gaat liggen kan ik weer probleemloos van start.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten