Weer even heerlijk ontspannen, het weer werkt niet helemaal
mee want ik ben nog steeds een beetje beducht voor mist, het lijkt mee te
vallen maar het is wel aanleiding om een route te kiezen waarbij ik voornamelijk
fietspaden kan volgen. Ik ben al een hele poos niet op De Woude geweest bij Wim
en Marian dus laat ik daar maar eens heen karren en dan zie ik vanzelf wel of
ze thuis zijn. Ik ben het dorp nog niet helemaal uit als ik een goeie kennis
ontmoet, Wim Allaart. Wim is met zijn voertuig onderweg voor een rondje en ik
met het mijne, ik noem de Quest wel eens spottend de voorloper van mijn
rollator, wie weet hoe ik er t.z.t. mee om moet gaan. We staan een tijdje te
kletsen over dit en dat en na een korte pauze ga ik weer echt op pad, de mist
valt mee maar helder is het zeker niet. Ik kan bijna overal via fietspaden, een
klein stukje door Oude-Niedorp en De Noord in Heerhugowaard is het op de
rijbaan maar verder tot aan De Woude fietspaden of een weg die slechts door aanwonende
wordt gebruikt maar verder kom je daar alleen fietsers en wandelaars tegen. Wim
is net telefonisch in gesprek met de mede-ontwikkelaar van de Velo Tilt de
toekomstige super snelle fiets die start op 4 wielen maar eenmaal op snelheid
verandert in een tweewieler waar supersnelheden mee gehaald gaan worden. Na de
koffie met heerlijke koek en een tijdje gezellig kletsen vervolg ik mijn weg
weer en ga via de Starnmeer richting Spijkerboor en Purmerend. Het is de
dinsdagse marktdag dus extra druk maar langs de buitenkant ben ik Purmerend zo
weer uit en vervolg mijn weg via Zuidoostbeemster naar Oosthuizen waar ik
rechtsom ga naar de dijk, Etersheim en Schardam zijn de eerst volgende
gehuchten die ik passeer om zo in Hoorn aan te komen waar ik door wat
omleidingen uiteindelijk richting Blokker en Westwoud ga. Later langs
Hoogkarspel naar Wervershoof en Medemblik en de laatste etappe door de polder
waar “De Ambtenaar” maar eens schimmige gestalte is doordat het nog steeds
nevelachtig is. Eenmaal thuis gaat hij weer op “stal” na 114 km die weer een
positieve uitwerking hebben gehad op lichaam en geest, tenminste zo voel ik
dat.
Hoi Pe,
BeantwoordenVerwijderenVolgens mij is een velotilt gewoon een driewieler net zoals je Quest.
Alleen in bochten stuurt hij als een motorfiets en gaat dus scheef hangen.
Gr
Rob
Hoi Rob,
BeantwoordenVerwijderenAls je goed bent geïnformeerd zijn het 4 wielen waarbij de beide steunwielen worden ingetrokken als je op snelheid bent. De tijd zal het leren maar de Quest kan al zo hard wat gaat het straks worden ???????
Gr.
Pé
Hoi Pe,
BeantwoordenVerwijderenAls ik alle foto's van Wim zijn ontwerp nog eens nakijk zie ik nergens een 4de wiel.
Ook de basis van de velotilt heeft maar 3 wielen.
Maar ik kan ernaast zitten.
Zal bij de goeroe nog eens een balletje opwerpen.
Gr
ROb
Hi Pé,
BeantwoordenVerwijderenDe VeloTilt is een driewieler. Eén wiel voor, twee achter.
Die blijven alledrie op de grond. Een groot verschil met een gewone velomobiel is dat ie in de bochten kan overhellen. Net als een gewone tweewielige fiets.
Ik denk dat je in de war bent met sommige gestroomlijnde tweewielers die intrekbare zijwieltjes hebben om zelfstandig te kunnen starten en stoppen.
Groeten,
Wim
Sorry,sorry, Rob je hebt volkomen gelijk, ik werd net gebeld door Jan Geel en die heeft me even op de juiste manier voorgelicht, een driewieler.
BeantwoordenVerwijderenGr.Pé
Om het nog lekker ingewikkelder te maken de CarvX.
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.trendhunter.com/trends/extreme-off-road-bicycles-4-wheel-carvx
Gisteren stond deze 4-wielige 'Rollator' in Eindhoven op de beurs. Dus 4 onafhankelijk geveerde wielen met grote veerwegen die altijd aan de grond blijven. Toch kan het liggedeelte kantelen in de bochten net als het Velotilt project van Wim.
Als je nog een spannend vervoersmiddel voor de toekomst zoekt Pe, https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=p2MYHT6hgk4
Om nieuwe horizonten te verkennen...;-)