13 september 2016

Banden pech in de "hoogste graad"

Heen en terug is de weg op zijn langst

Boven het eerste slachtoffer en er onder
de toen nog harde reserve band

Links de eerste voorband, midden de tweede voorband
en rechts de reserve 3x vuilnisbak

De polder blijft ruim

Het zat niet helemaal mee vandaag, heen en terug is de weg op z’n langst zo was het zo’n beetje. Laatst had ik mijn banden nog gecontroleerd op steentjes, iets wat ik eigenlijk zelden of nooit doe, niets aan de hand. Dat was dus laatst, wanneer weet ik niet al wel een flink tijdje geleden en nu kreeg ik de “rekening” gepresenteerd in de vorm van banden pech in de hoogste graad. Ik was onderweg naar Tiny in de “Zuidoost” en het reed fantastisch vooral op stukken met nieuw asfalt maar op één van die stukken bleek er plotseling een “hobbel” in de band te zitten, boem, boem, boem,  ……… voordat die band klapt stoppen en de reserve erom leggen. Zo gezegd zo gedaan, oppompen en rijden, maar de reserve had min of meer dezelfde kuren, welleswaar kleiner maar binnenin was het canvas ook door gesneden en binnen 500 meter een knal en toen was het ook voor die band einde verhaal. En als je dan geen stukje canvas of een mes bij je hebt wordt het probleem alleen maar groter, met een stukje schuurpapier en een stukje zilverpapier  een provisorische laag gecreëerd in de reserve buitenband, niet te hard oppompen en terug naar huis op een half harde band en thuiskomen met 40 km op de teller en de wetenschap dat ik weer bij AF ben. Banden wisselen voor 2 nieuwe en meteen constateren dat de andere voorband in bijna net zo’n slechte staat is als de eerste, toen bedacht ik dat ik toch wat meer met regelmaat de banden moet controleren. Vol goede moed weer van start, op naar de “Zuidoost” alles gaat nu als een “speer” en binnen de kortste keren ben ik waar ik heen wilde. Even kletsen en wat drinken en dan weer op Middenmeer af en zo werd het heen en weertje van normaal 80 km zomaar 121 km. Ik had het windschermpje eraf gehaald en met de volle wind in mijn gezicht was het toch heerlijk toeren. 

2 opmerkingen:

  1. Dat komt goed uit, die banden uitverkoop van Wim :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat je Kojaks rijdt? De marathon Green Guard rijden net zo ligt, maar gaan twee maal zo lang mee (en veel minder vaak lek). Kun je nog langer "vergeten" om je banden na te kijken. Ik schat dat ze bij jou minimaal 12.000 km mee zouden moeten kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen