Vandaag kwam het er niet van en waarschijnlijk morgen ook
niet, vanmorgen was het weer de spelbreker, vanmiddag moest ik thuis zijn voor
andere zaken en morgen zal ook niet gaan, in een grote familie heb je wat meer
verjaardagen als gemiddeld. Niet getreurd gewoon doorgaan en dat werd vanmiddag
een heel klein beetje onderhoud, hier en daar een beetje smeren en de remmen
bijstellen, in mijn ogen belangrijke zaken. Remmen doet hij altijd prima maar
als ik hem op de handrem zette op een hellende weg dan mocht hij nog weleens
wat automatisch verplaatsen wat niet wenselijk is, nu is het weer vast op de
plaats en is hij niet meer weg te duwen.
En dan de ketting, hoelang gaar een ketting mee in de Quest, het zal voor velen verschillend zijn als ik de geluiden soms hoor. Deze Quest, de 402, heeft ondertussen 124.515 km onder de wielen door “zien” gaan en de eerste ketting is indertijd vernieuwd na ruim 70.000 km en de huidige ketting lijkt nog niet aan vervanging toe. Wat door mij wel alle keren goed wordt bijgehouden is olie op de ketting, als ik maar half het gevoel heb dat het tijd wordt gaat een doek onder de ketting en met het olie spuitje er bovenop trek ik de ketting rond en ondertussen drupt het oliespuitje op de schakels. Het was kort vandaag een volgende keer hopelijk weer een fietsverhaaltje wat er onderweg te zien was.
Inderdaad ongelooflijk hoe lang een ketting meegaat.
BeantwoordenVerwijderenNatuurlijk dankzij de super afgeschermde kettingkast.
Echt een super uitvinding. Zo luxueus uitgevoerd.
Zeteltje erin, lampjes erop, 3 wieltjes er aan.
En dan is er in die kettingkast zelfs nog ruimte voor eten, drinken, reparatiemateriaal.
En in allerlei verschillende kleuren verkrijgbaar.
t Is wel de duurste kettingkast die ik ooit gekocht heb.
Maar deze tijd van het jaar beschermt hij de ketting en mij tegen een heleboel ellende.