Hoe zal ik mijn verhaal beginnen, ja om iets te bekennen
waar je een enorme hekel aan hebt valt niet altijd mee. Iedereen spitst nu de
oren, zal hij iets geheimzinnigs naar buiten brengen waar niemand aan zou
hebben gedacht, dat zoiets kon gebeuren, echt het is gebeurd, waarschijnlijk gistermiddag
ergens onderweg, ik weet het niet, maar ik vind het wel ernstig. Ik ga in deze
situatie niet meer prettig en zorgeloos weg met de Quest, nou ja, ik heb er nog
mee gereden en denk dat het nog best een hele poos aan kan voor er echt
problemen kunnen ontstaan. Gistermiddag hoorde ik op een bepaald moment als ik
wel reed maar niet trapte, dat er een extra geluidje bij was gekomen. Mijn
eerste gedachte was, mogelijk wat klei of zand in de vrijloop van het
achterwiel, thuis maar eens onderzoeken, maar daar kwam het gistermiddag niet
meer van en vanmorgen moest ik op een verjaarsfeestje en zou iemand ophalen met
de auto die anders geen vervoer had. Dus na de middag zo rond half 2 alles uit
de fiets en de looplamp erbij gepakt om als eerste de vleugelmoer aan de
bovenkant van de schokbreker los te draaien. En toen zag ik het, een gebroken
steun, gewoon middendoor alsof er een ijzerzaag in was gezet. Dat was even
schrikken, een foto gemaakt en naar Velomobiel gemaild met het verzoek het
desbetreffende onderdeel z.s.m. naar Middenmeer te verzenden opdat ik mogelijk
a.s. maandag kan sleutelen om alles weer in orde te brengen en vervolgens
probleemloos verder kan toeren.
Dat is wel een mooie breuk, maar wel een vreemde.
BeantwoordenVerwijderenHeeft Dronten hiervoor nog een verklaring gegeven?
Gr Rob
Dit is volgens mij ondertussen een redelijk veel voorkomende breuk. Sommige Quest-rijdende mannen van #LOL hebben hier ook al ervaring mee. Dat ding achter de stoel wordt geloof ik "kleerhanger" genoemd en de huidige Questen worden dan ook uitgerust met een versterkte versie ervan.
BeantwoordenVerwijderenVolgens Ymte was dit niet de eerste breuk en het begint met een klein scheurtje, dat zal wel, maar nu maken ze er verstevigingshoeken bij. Maandag even sleutelen en dan komt het weer goed. Als je tijd hebt kom je maar langs om een bakkie.
BeantwoordenVerwijderenDag Pé,
BeantwoordenVerwijderenHet hulpframe in mijn Quest (#439) had vlak voor de vorige Oliebollentocht exact dezelfde breuk als op jouw foto. Ik heb hem toen provisorisch gespalkt en ben er met volle bepakking gewoon mee naar Schermerhorn en weer terug (totaal 400 km) gefietst, het frame gaf geen krimp... Het vervangen erna was trouwens nog niet zo 1-2-3 gebeurd omdat de boutjes in de wielkast lastig te bereiken zijn en er het nieuwe frame wat millimeters verschil kan opleveren t.o.v. het oude frame.
We komen allemaal een keer aan de beurt met die klerenhanger. Als rede wordt gegeven een schuiver oid. Ik heb nooit nog nooit een schuiver gemaakt, jij ook nooit volgens mij. Dus dat kunnen we uitsluiten. Hoe dan ook hij wordt meestal gratis en met versteviging geleverd.
BeantwoordenVerwijderenEffin, lees er maar eens over in mijn blog.
http://brandweerquest.blogspot.nl/2012/01/klerenhanger-perikelen.html
Nog en probleem, hij zal niet altijd passen. De pootjes komen ziet in de buurt van de oude boorgaten in de flensrand. Velomobiel.nl doet dat met een stuk hout en wat dwang....ben ik wat angstig voor. Als laatste moet dus het gat in de muts geboord worden.
Succes. En vraag vast om hulp. Alleen gaat het niet lukken.
Succes Pé, ondanks de mooie breuk is het inderdaad een vervelende klus, het vervangen van de kledinghanger. Ook ik heb er mee te maken gehad enkele maanden geleden. Achterwiel eruit, hannessen met de inbusboutjes bovenin de wielkast, zorg inderdaad voor een paar extra handen! Ik heb uiteindelijk een dubbel versterkte kledinghanger (mijn eigen, handig voor de boorgaatjes) van VM gekregen. Goede service maar het blijft een rare breuk. Voor zover ik weet breekt'ie bij iedereen rechts van het midden, en niet links. Misschien heeft e.e.a. te maken met de aansluiting van de veer...
BeantwoordenVerwijderenGroetjes, Robert-Jan
He dag Pe , das niet zo mooi maar misschien wel leuk om te horen is dat ik vandaag een Oomzegger van je gesproken heb , een chauffeur van de firma Beets die regelmatig bij mij op het werk komt.
BeantwoordenVerwijderenDer Bügel war bei mir auch schon 2 mal gebrochen. Jetzt hat Velomobiel ihn zusätzlich verstärkt.
BeantwoordenVerwijderenhttp://www.quest370.blogspot.de/search/label/Alu-Bügel
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenMijn klerenhanger is twee maanden geleden gebroken op de aanhechting van het lipje helemaal aan het einde van de hanger. (linkerkant) Rij dus al twee maanden met een "spalk" rond. Moet ff tijd vinden om hem uit te bouwen, op te sturen en weer terug te zetten zonder het verlies van veel fietsdagen.
BeantwoordenVerwijderenMijn klerenhanger is twee maanden geleden gebroken op de aanhechting van het lipje helemaal aan het einde van de hanger. (linkerkant) Rij dus al twee maanden met een "spalk" rond. Moet ff tijd vinden om hem uit te bouwen, op te sturen en weer terug te zetten zonder het verlies van veel fietsdagen.
BeantwoordenVerwijderenJa, ook ik ben de sigaar. Bij mij zit de (beginnende) breuk echter net aan de andere kant van de zijtak waar die hier zit. Morgen even naar Dronten, er zit nu een preventief spalkje om.
BeantwoordenVerwijderenik was gisteren aan de beurt met deze breuk. Je moet inderdaad met twee zijn om de kleerhanger te verwijderen, het wiel kon ik laten zitten, gewoon de band er af gehaald was voldoende voor mij. Maandag wordt een nieuwe opgestuurd, ze zijn nu ook steviger gemaak dan vroeger zegt Ymte. Voorlopig heb ik hem dan maar hersteld door er een buisje in te schuiven, en met revetten aan elkaar te houden (zie mijn blog)
BeantwoordenVerwijderenAlso, it could only require a little over three years to complete.
BeantwoordenVerwijderenYour talents can also be of use in rehabilitation centers.
Step 3: Determine the goal(s) you would like to achieve during each session.
My web page :: Depression Blogs Anxiety