Gelukkig heb ik mijn oude Nokia nog en kon ik toch een paar
foto’s maken van de plek des onheils. Weer enigszins van de schrik bekomen ben
ik vanmorgen op tijd opgestaan om de Quest weer in de juiste conditie te
krijgen, na de duik van gisteren en daarna de volle laag met de slang om hem
weer toonbaar te maken was de elektrische installatie behoorlijk van slag. Eerst
maar een met de föhn in de hoogste stand alles flink “opwarmen” en inderdaad na
een hele poos werkt alles weer zoals het hoort, nog wel even het palletje
bijstellen van het parkeer/remlicht omdat dit blijft branden als ik de fiets
vast zet op de rem maar dat is het ergste niet. Dan de schokdempers demonteren
en schoonmaken en vooral de remtrommels die een voorraad water bewaren, ik kijk
er van op dat het zo snel sporen van roest laat zien. De eerste kant is klaar
en vervolgens de andere kant, waar dezelfde bewerking op wordt losgelaten, net
toen ik zover was om de stuurstangetjes weer vast te zetten kreeg ik bezoek,
Kees van Hattem, Kees vroeg of ik nog hulp kon gebruiken. Meteen stoppen en
koffie tappen en alles van gisteren nog eens op een rijtje zetten. Kees gaat
later door naar Jan Geel die even uit de roulatie is, niet ernstig maar hij mag
even niet fietsen. Als ik later alles weer in elkaar heb gezet maak ik een z.g.
proefrondje en ga dan uiteraard naar de locatie waar het allemaal mis is
gegaan. Onbegrijpelijk, ik ben er al tientallen keren langs gegaan en altijd
ging het goed en net gisteren niet. Het zal wel een combinatie zijn geweest van
een stuurfout en wat blad waardoor ik helemaal de (mist) in ben gegaan, was het
maar mist, er ligt nog zat op de verwarming om hopelijk nog weer een keer tot leven
te komen. Voorlopig was het wel genoeg en de volgende keer ga ik zeker op een
andere manier door deze bocht.
Da's een behoorlijk gat Pé !
BeantwoordenVerwijderenEigenlijk zou er een hekje moeten staan.
Je bent er nog goed afgekomen !
Hoi Pé,
BeantwoordenVerwijderenNogal steile helling inderdaad om je "yellow submarine" te water te laten!
Met de schrik vrijgekomen gelukkig!
Groeten, Adri.
Hi Pé,
BeantwoordenVerwijderenHeb je de lagers vervangen? Mocht dat niet zo zijn, hou ze goed in de gaten. Als ze stroever gaan draaien door corrosie kun je beter niet in Oudemirdum staan.
Groeten,
Wim
Pe,
BeantwoordenVerwijderenvervelend allemaal.
Alle electronica die vochtig is kan je beter ontdoen van batterij of accu en dan het apparaat in een pak rijst doen. Deze een 24 tot 48 uur laten staan en dan opnieuw de stroom er weer in.
groet
M
schade valt mee gelukkig,
BeantwoordenVerwijderenAh Wim was me al voor...toen ik de roestende trommel zag was mijn aandacht al direct bij het lagertje die ook in beeld is.
BeantwoordenVerwijderenRoest aan de kogeltjes verwoest de lagers snel, je zou ze beter preventief vervangen.
Sjeemig de Pémug wat een avontuur Pé ben blij voor je dat je verder niets hebt en "gevalletje waterschade" meestal is er buiten de electronica en misschien wat lagerwerk weinig meer schade denk ook om je remasjes en schakelaars etc. . Ik ben bang dat ik mijn Quest langer zal moeten missen als hij al gerepareerd kan worden en anders weet ik het nog niet. Veel succes met je groot onderhoud.
BeantwoordenVerwijderenI am glad you were not hurt. If you did that dive today in Canada, you would have hit ice not water. I don't have to say slow down to you as you have more experience than me.
BeantwoordenVerwijderenDrive safe please as I enjoy reading your blog.
Greetings from Canada
Kevin