11 juni 2008

Hoes'te meer .............







Het weer was vandaag merkbaar anders, minder hoge temperaturen en veel meer wind. Alle dagen richting West-Friesland enz. was voor mij aanleiding om maar weer een keer de andere kant op te gaan, in Noord-Westelijke richting starten. Dus eerst richting Schagen en dan het kanaal over naar de Noordzeekust, heerlijk weer om lekker door te “karren”. Op zo’n rit kom ik slechts één stoplicht tegen en als ik bewust zou gaan zoeken kan ik gemakkelijk een ritje bij elkaar fietsen van 200 km of meer zonder dat er één stoplicht in de route voorkomt. Op een bepaald moment nam ik min of meer onbewust een verkeerde afslag en kwam recht voor de strandopgang, ik werd letterlijk gezandstraald dus snel omdraaien en weer naar de juiste afslag richting Den Helder. Vanaf Huisduinen was het geweldig, langs het Marsdiep buitendijks met een gangetje van 45 tot 50 km tot bij de aanlegplaats van de boot naar Texel. De TESO kwam net aan met een vrachtje van Texel en op het parkeer terrein in Den Helder stonden de nieuwe klanten alweer te wachten om naar het eiland te gaan. Vanaf Den Helder had ik alles voor de wind dus dat gaat extra simpel om gang te houden. Toch zag ik ondanks de snelheid een bord op een woning langs de Balgweg niet over het hoofd, flink remmen en even vastleggen, vrij vertaald stond er “Als je veel ruimte hebt dan heb je ook veel rommel”. Op het laatste stuk van mijn rondje kwam ik door Slootdorp waar men de oranje stemming wel erg ver door had gevoerd door het jongetje, onderdeel van een monument, een oranje kapje had aangemeten.

Geen opmerkingen: