07 juni 2010

Het is allemaal kuststof in de omgeving




Cycle-Vision is weer voorbij en ik heb er niets van gezien, wel van gehoord o.a. dat er door Ymte weer eens als vanouds schrikbarend hard is gereden, 322 km in 6 uur, waar haalt eens mens zoiets vandaan ? Ik zou vanmiddag even een klein rondje draaien omdat de berichten voor morgen wat minder zijn leek het me verstandig om het nu nog even te proberen. Maar eerst het Lexan zo proberen te knippen dat het een passend schermpje wordt, nauwelijks had ik de schaar in het materiaal gezet of de bel ging bij de voordeur. De man die op de stoep stond had ik al maanden niet gehoord noch gezien en ik begon me al eens af te vragen zou het wel goed gaan met zijn gezondheid. Alles bleek dik in orde maar het bleek wel de streep door mijn fietsplannen. Gerrit, mijn visite, was zeer belangstellend naar alles wat met GPS te maken heeft en daar weet ik nou net veel te weinig van maar met kletsen en redeneren kom je een heel eind. Van alles kwam ter sprake van Topo Benelux tot Topo France evenals City Navigator Europe 2010 2 en dan alle soorten Garmin toestellen. Toen mijn visite was opgestapt was het al over vieren en bijna tijd om iets aan de warme hap te gaan doen. Maar het eerste half geknipte/verknipte schermpje lag nog steeds en tussen het “keukenprinsje” spelen door heb ik het eerste verder radicaal verknipt. Ik was bijna op het punt van opgave, het knipt vrij zwaar en ik ben niet de handigste maar na het eten had ik toch weer voldoende energie en moed verzameld dat een tweede poging onvermijdelijk was. Ik moet eerlijk zeggen het is gelukt en nog netjes ook, volgens mij klopt de stelling wel als men zegt “De eerste moet je eigenlijk weggooien” dit geldt niet voor eerst geborenen, stel je voor zeg, wat zou ik me op de hals halen met zo’n uitspraak. Maar goed, nu nog de proef op de som, een klein rondje over de Sllootweg, Dolfijnweg en Schagerweg naar de nieuwe verbindingsweg langs HGG en zo op de Hoornseweg weer naar Middenmeer, 10 km flink doortrappen en zo tussen de 40 en 45 km per uur de eerste schermervaring opdoen, hoe het was, later zal ik hier een keer op moeten antwoorden, nu vond ik het nog behoorlijk “ruisgevoelig” en op vliegjes kon ik niet testen. Langs de route kwam ik nog wel langs een wiek van een windmolen die al enkele maanden langs de weg is geparkeerd en daar zet je dan even je “fietsje” tegenaan, kunststof op kunststof.

Geen opmerkingen: