08 maart 2021

Een compliment: "Jij vergeet oud te worden zeker"

 


Maandagmorgen starten voor een ritje naar Wervershoof om te zien of broer Ben thuis is, dat blijkt niet het geval maar omdat er familie genoeg in dit dorp woont ga ik maar weer een keer naar zus Ans en zwager Aad waar ik al maanden geleden voor het laatst ben geweest. Uiteraard koffie en kletsen, dochter Marjoleine was er ook om vanuit “huis” te werken, ook haar zoontje was aanwezig omdat in de kinderopvang de corona spelbreker is geworden. Aad maakte nog een opmerking die ik toch als compliment heb ervaren, ja zo ijdel ben ik wel, toen we het over een stukje fietsen kregen zei hij : ”Jij vergeet oud te worden denk” en ik hoop dat dit nog jaren zo zal blijven.


Na de koffie m’n rondje afmaken via Zwaagdijk naar Bobeldijk waar het land wordt voorzien van vloeibare mest uit de gierkelder, helaas niet op de voorgeschreven methode. De pijpen behoren de mest in de grond te laten lopen en niet zoals hier bovengronds laten spuiten, dan zie je maar weer als er geen toezicht is gebeuren er meer dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.


Iets verder zie ik een koppeltje schapen waarbij er één opvalt door zijn geweldige hoorns die zo te zien al meerder keren niet ongeschonden uit de strijd zijn gekomen.


En weer een paar kilometer verder stoppen voor een shovel die een aanhanger achteruit op een erf  probeert te parkeren bij een boerderij die na zwaar verval nu toch een heel nieuw “jasje” krijgt.


 

Bij de legkippen boerderij lopen er zat en ook de eerste lammetjes hebben de ruimte in het West-Friese landschap. 


En dan bij Middenmeer onder de weg door naar de andere kant met als laatste een foto van het nieuwe bedrijf van AEROWORKS, een onderneming die over de hele wereld werkt aan de productie van innovatieve onderdelen voor de lucht en ruimtevaart. En zo kwam ik voor de “beloofde” regen weer binnen na 66 km genieten.




Geen opmerkingen: