20 oktober 2021

Windschermpje op de ligfiets

 

Zo zag het er uit op 22 sept 2021


....... en zo vandaag

Gisteren niet gefietst, ( wel een “feesie” van een zus van me die 80 jaar is geworden)  vandaag niet fietsen en morgen , zoals het nu staat, ook niet fietsen. Het is droevig gesteld zou je haast zeggen. Eigenlijk is dat ook zo, maar toch, zit er niet over in, ik ben nog steeds gezond maar het weer is simpel de spelbreker. Vanmorgen regen en vanmiddag is de wind zodanig dat ik het gevoel heb dat ik thuis veiliger zit. Ik schrijf dit stukje waarbij ik nog even terug kom op het windschermpje op de Quest. Ik was 22 september bij Wim Schermer en al gaande het gesprek kwam toen het windschermpje ter sprake, Wim had net een stelling gemaakt om het materiaal waar hij de schermpjes uit knipt, veilig en praktisch op te bergen en ik had mijn schermpje net binnen in de fiets gelegd omdat het me meer stoorde dan ik er voordeel van had.



Omdat Wim zich toen verbaasde over de hoogte van het scherm kreeg ik bij Wim een lager exemplaar mee, 10 cm terwijl die van mij 13,5 cm was. Na een aantal ritten moet ik toegeven dat dit minstens zo goed bevalt, op den duur wordt het scherm steeds minder doorzichtig en met de zon erop is het helemaal “gokken” waar je heen fietst. Dit lagere scherm geeft altijd net zoveel windafbuiging als het hogere maar over deze 10 cm kun je altijd heen kijken ook als het erg vuil is of met zonneschijn waarbij het wat craquelé wordt. Dus ik ben weer wat wijzer geworden en zo zie je maar weer “Je bent nooit te oud om te leren”

Geen opmerkingen: