03 oktober 2006

De eerste keer .......


In de tweede helft van september was het dan eindelijk zo ver, ik kwam voor de eerste keer onderweg nog een Velomobiel tegen en dat na zo'n 8000 km, het was de Mango van Kees van Hattem uit Heerhugowaard. Vorig jaar, toen ik nog op de "gewone" ligfiets reed heb ik hem ook een paar keer gesproken en deze keer stopte hij naast me, ik was druk aan het werk. Die drukke werkzaamheden bestonden voor mij uit het plakken van een lekke band, links voor moest even weer op spanning worden gebracht. Komende vanaf de Langereis en dan de weg oversteken naar het fietspad richting Middenmeer voelde ik dat hij wat slinger bewegingen maakte dus stoppen en controleren, inderdaad links voor was bijna leeg. Toen ik bijna klaar was met de reparatie schrok ik bijna van de man die naast mij gestopt was, Kees van Hattem z'n Mango was wat meer in het oogspringend door de toevoeging van wat reclame van z'n eigen bedrijf "Ramira" wat in een golfbeweging was aangebracht op de zijkant van de fiets. Hij vertelde dat hij al een aantal keren achter mij aan was gegaan maar dat ik elke keer te hard reed voor hem om in te halen. Hij reed wel eens met een gemiddelde van 30 km, terwijl ik nog nooit ben thuis gekomen met een gemiddelde wat onder de 34 km ligt. We hebben heel even staan kletsen en hebben daarna onze weg weer vervolgd, hij naar Heerhugowaard en ik naar Middenmeer. De foto boven aan dit stukje is van Kees in z'n Mango, ruim een jaar geleden, toen nog maagdelijk wit.

Geen opmerkingen: