02 november 2006

Het Hollandse weer.


Heerlijk, een zonnetje en weinig wind, inderdaad zo ging ik vanmorgen van start. Maar schijn bedriegt, amper 3 km van huis zag ik in de spiegeltjes van de Quest dat de lucht achter mij nogal donker was geworden terwijl voor mij nog een heerlijk zonnetje scheen en hier en daar een wolkje. Dit alles bracht me op het idee om te proberen beide op één foto te krijgen, al is het dan met de hulp van een achteruitkijkspiegel van de Quest gegaan, het resultaat op de foto spreekt voor zich.
Meteen nadat ik de foto had gemaakt moest ik snel de Quest weer keren in de rijrichting om, als het te erg zou worden, een schuilplaats te hebben,
2 km verderop onder het viaduct, aan het eind van de Flevoweg bij de A7 langs de Medemblikkervaart.
Voor ik daar was ging het al aardig te keer en heb uiteindelijk een minuut of 10 onder het viaduct gestaan. Toen ik mijn weg weer vervolgen kon scheen de zon weer en was het weer een ideaal fietsweertje.
Via ZO Beemster, waar ik even een pauze had ingelast en waar ik met koffie en een broodje werd gesterkt voor de terugreis, ben ik langs het NH-kanaal in noordelijke richting gereden om na 91 km weer thuis te staan. Onderweg nog een paar keer een klein beetje regen en dan heerlijk onder de douche, wat is dit leven toch mooi om te leven.

Geen opmerkingen: