15 januari 2007

Angstig moment

Vaak heb ik in de blogspot van Wim Schermer gelezen dat hij nog al eens problemen heeft gehad met paarden die zijn pad "kruisten". Laatst reageerde er nog iemand erg laconiek op één van de verslagen met een uitdrukking dat de paarden in Noord-Holland nogal onrustig zijn t.o.v. de paarden in het Groninger gebeuren. Zelf ben ik ook al vele malen met de edele viervoeters geconfronteerd geweest en alle keren hield ik me in m.b.t. snelheid en vooral door de ervaringen van Wim en ik moet zeggen dat ging altijd goed, tot vorige week. Fietsend vanaf Middenmeer richting Hoorn en verder in zuidelijke richting, ging ik via de voor mij vaste route en die loopt voornamelijk in het verlengde van de A7 dan weer links dan weer rechts van de snelweg. Vanaf Abbekerk volg ik het fietspad naar de oversteek in Benningbroek en zo'n kilometer voor die oversteek/kruising gebeurde het. Ik zag een jonge amazone aan komen rijden op een heel mooi paard zoals ik dat als leek beoordeelde, met in mijn achterhoofd twee gedachten, Wim is huiverig voor paarden en de man uit Groningen verwijst het zo'n beetje naar het rijk der fabelen, met mijn gevoel erbij geprojecteerd dacht ik dat de man uit Groningen wel gelijk zou hebben, dus niet te veel snelheid minderen. Ik heb het geweten, op zo'n 20 meter voor mij maakte het paard een enorme sprong en ik dacht dat hij zo de A7 op zou rennen maar gelukkig had het meisje het dier goed in de hand en wist ze hem van die richting af te krijgen, als een "raket" ging hij er van door en net voor het viaduct wist ze het beest weer tot bedaren te brengen. Voorzichtig ben ik weer verder gereden en heb me verontschuldigd en gezegd dat ik de volgende keer eerst wel zal stoppen. Ze reageerde nogal onbezorgd met de woorden "Och deze is nogal onrustig maar het ging wel even erg hard" Dus als er paarden onderweg in de buurt van een Quest komen kijk dan uit want alles is mogelijk dat weet ik nu ook uit ervaring, liever even stoppen om ongelukken te voorkomen.

Geen opmerkingen: