21 mei 2012

Van alles en nog wat.







Eigenlijk was was er vandaag weinig nieuws onder de zon, ook langs de weg viel niet veel opwindends te beleven. Nadat ik mij vanmorgen had ingespannen om bij de schuttingen in de tuin mijn best te doen bij het vervangen van een paar palen die doorgerot waren leek het me om kwart over 12 mooi genoeg om morgen weer wat te doen. De schuttingen zijn klaar en een paar struiken in de tuin die het toch niet meer redden kunnen morgen ook nog verwijderd worden. Dus zo rond 1 uur was het tijd om te gaan na een aantal ontwenningsdagen zonder Quest was het helemaal niet vreemd, alles werkte nog net als vorige week. Mijn bestemming is net als zo vaak een vraagteken, het ging uiteindelijk richting “De Ambtenaar” van ver af had ik al gezien dat de kranen vlak lagen en dat de “molen” nu zelfstandig is, wat een onmogelijk groot apparaat. En laten ze nu in de Wieringermeer, op nog geen 100 meter van “De Ambtenaar” af, bezig zijn met aardappels rooien, je houd het niet voor mogelijk “Opperdoezer ronden” en dat in de Wieringermeerpolder terwijl de Opperdoesers zweren bij hun eigen zavelgrondje waar ze alleen maar zouden kunnen groeien. Verder via Medemblik, waar momenteel alles in het geweer is voor de “Delta Lloyd Regatta”, langs en op de dijk naar Enkhuizen. Net voorbij de vuurtoren “De Ven” op Andijk is nog steeds een aalscholverbroedplaats, gelukkig was de wind gunstig want het stinkt er overdadig naar uitwerpselen en vis. In Enkhuizen was ik net over de ophaalbrug bij de Dromedaris toen de brug open moest voor een paar zeiljachten, even wachten en een foto knippen. Tegenover het station een heerlijke beker softijs en vervolgens weer verder richting De Hout om daar af te buigen naar Hoogkarspel en Zwaagdijk. In de Wieringermeer reden er een paar mensen voor mij waarbij ik even ben gestopt, de jongeman in dit gezelschap reed in een aangepaste fiets een driewiel-handbike, de andere personen reden op racefietsen, een praatje maken en daarbij werd me duidelijk dat de jongeman van de hand-bike, deelnemer is bij de “Delta Lloyd Regatta” in Medemblik die komende week wordt gehouden, het waren Engelsen. Het laatste stukje naar Middenmeer is één keer diep ademhalen en je bent er het totaal van vandaag is hiermee iets van 73 km geworden meen ik, maar wel weer lekker los getrapt.

1 opmerking:

Wim zei

Ik heb ook zo'n Handbike. Alleen nog niet zulke spierballen...:)