08 november 2012

Piepjong 84 jaar en nooit stil zitten Lou Laan uit Venhuizen



De wereld is “klein”, dat bleek vanmorgen maar weer, ’t stikt van de bekenden langs de weg. Ik moest vanmorgen even naar Zwaagdijk iets bezorgen bij Gerrit en Marian, uiteraard eerst het weer serieus bekijken via alle mogelijke media en toen het me veilig genoeg leek ben ik van start gegaan. Eerst trouwens de ketting nog even smeren, na de rit van gisteren leek het me gewoon weer tijd worden en inderdaad hij is weer een stuk stiller na deze behandeling. Ik draaide van het pad af en als eerste stonden daar 2 dames druk gebarend naar dat gele voertuig, stoppen en de nodige uitleg geven aan Ans Hoitink  en Marjoke de Bakker. De laatste moest naar haar werk dus zodoende werd het gesprek wat bekort, waarbij een paar regendruppels ook hebben bijgedragen, zodat ik weer snel verder ben gegaan. Door Medemblik en Onderdijk naar Wervershoof en dan via de Zijdwerk naar Zwaagdijk. Na mijn bezoek aan Gerrit en Marian ben in rechtdoor gegaan om aan het einde langs het fietspad richting Wognum te nemen. Zo halverwege zag ik een meneer naast zijn racefiets lopen, mijn eerste gedachte was, een lekke band. Dus stoppen en gevraagd of er problemen waren, “Nee hoor niks aan de hand maar ik had honger” de man stond naast zijn fiets met een krentenbol in zijn hand. Hij zei toen, “Ik dacht dat mijn schoonzoon eraan kwam, die rijdt ook in zo’n ding” en wie is die schoonzoon dan wel was mijn vraag “Jack Dekker” , “Dus dan is Marita je dochter en die rijdt ook in een Quest met zo’n mooie afbeelding erop” het klopt allemaal. Al pratende vertelde de man dat hij Lou Laan heette en dat hij 84 jaar was en gemiddeld zo’n 15.000 km per jaar fietst en als het regent ga ik lopen, hoe kan het ook anders dat hij zo’n sportieve dochter heeft, als vader al zo is kan de dochter niet achterblijven. Ondertussen kwam er nog een meneer bij ons staan, voor mij een bekend gezicht, Ben Wester een broer van zwager Tom die met mijn zus Gerda is getrouwd. Hij zou nog een foto mailen die terplekke was gemaakt maar die is nog niet binnen en zal er mogelijk t.z.t. bij worden geplakt. Al met al een ritje met veel gesprekstof en de conclusie dat de wereld maar “klein” is, ook op 50 km.

Geen opmerkingen: