05 november 2012

Testrit geslaagd



De iets grotere proefrit is vlekkeloos verlopen, vanmorgen na de “operatie” had ik een paar kilometer door het dorp gereden en daarbij vooral de plassen opgezocht om te controleren of alles goed waterdicht was, het leek allemaal goed en ook vanmiddag heb ik geen verdachte “dingen” ontdekt. Het weer was ondertussen veel beter geworden dan vanmorgen en in een redelijk zonnige omgeving ben ik van huis gegaan. Eerst even bij de familie Goedhart in Nw.Niedorp langs, Cees was net weg en Maaike moest ook zo naar haar werk, ze hadden vanmorgen, na een hele poos, voor het eerst weer een stukje gefietst, het viel niet helemaal mee zei Maaike, de conditie is zo weg. Ik ben snel weer doorgegaan naar Kees en Marian van Hattem, wat bijkletsen, een bakkie doen en de rit vervolgen. Als ik richting Middenmeer ga neem ik de buitenkant van de Heerhugowaard en kom dan langs de molens om vervolgens links aan te houden langs de omringdijk en zo in Obdam bij Tom en Gerda terecht te komen waar Gerda net de koffie klaar heeft, ’t wordt zo wel een echt koffierondje. Als ik de laatste etappe naar huis afleg is het nog steeds droog en afgezien van hier en daar een donkere wolk, prachtig weer wat goed was voor 65 km.

Geen opmerkingen: