05 juni 2013

Weinig nieuwe wegen te vinden..










En weer schijnt de zon denk ik als ik wakker wordt, het is nog vrij vroeg maar er is geen wolkje te zien dus hij komt zeker. Eerst de vlag uit, de overburen zijn vijftig jaar getrouwd dus de straat ziet er gezellig uit. Vandaag maar een klein rondje en niet te gek maken, bovendien heb ik me voorgenomen om nu eens langs wegen en of paden te gaan waar ik niet te vaak langs kom. Het blijkt toch moeilijker dan ik had gedacht, ik ben overal al zo vaak geweest maar ik ga vandaag wel tegen de gewoonlijke richting in, een keer rechtsom i.p.v. de vaste route linksom. Via de Kolhornerweg kom ik in Kolhorn en neem daar de meest linkse route om zo richting Winkel te gaan, onderweg passeer ik nog een bezige agrariër die al aan het rijen fraisen is, meer voor het onkruid als voor de aardappelen heb ik het idee.  Elke keer denk ik zal ik al afslaan of ga ik nog even door en elke keer wordt daardoor het rondje iets groter, Noord-Scharwoude Schoorldam en dan volgt uiteraard Schoorl. Ik neem de Schoorlsezeeweg en en via de duinen en bossen kom ik bij Hargen en kijk met de “strandjutter” mee richting de vloedlijn er is weinig vertier zo te zien. Het ritje aan de buitenkant van de Hondsbosschezeewering gaat altijd vrij rap en aan het einde staat de grote driepoot nog steeds op de zelfde plek. Eenmaal weer boven neem ik voor het eerst het fietspad achter het Korfwater en door de duinen ook achter het reactorcentrum in Petten, een aparte ervaring met hier en daar steile stukken en losse schelpenpaadjes. Bij één van de steilere stukken komt net een ligfietser omhoog dus kan ik vaststellen dat ik niet de enige driewieler in de duinen ben. Als ik weer op een los stukje schelpenpad kom wat omhoog gaat moeten alle zeilen bij de mast om boven te komen maar ook dat is weer gelukt en toen ik het bordje Callantsoog zag komen ben ik rechtsaf gegaan linea recta naar Middenmeer waar precies de 80 km was volgemaakt. De totaalstand is nu 49.536 km, en 't gaat nog steeds heerlijk.

Geen opmerkingen: