04 juni 2015

Uitwaaien met mooi weer.







Bezig zijn met mooi weer is heerlijk en vooral als het een rondje fietsen betreft. Eerst naar Wervershoof om bij Ben en Riet informeren hoe de vlag erbij hangt. Helaas aangekomen op het juiste adres is er wel een open garage maar verder is alles afgesloten. Dan meteen maar door om weer een rondje via de min of meer vaste route af te leggen, een rondje over de omringdijk. Het HEM-rondje in omgekeerde volgorde, Medemblik-Enkhuizen-Hoorn met een kleine uitloop. In Enkhuizen is de Drommedaris weer helemaal een  “zelfstandig” gebouw, de steigers zijn weg, de restauratie is klaar. Over de dijk langs het IJsselmeer gaat het buitengewoon snel, ik ben nooit eerder zo vlug van de “Haringstad” naar de “Coenstad” gereden. Ik ga zoals gewoonlijk zoveel mogelijk langs de buitenkant, weinig verkeer maar wel voorzichtig. Wel is er een verontwaardigde meneer die voorrang neemt ondanks dat ik al bijna de brug over ben en de verkeersregels aan mijn kant heb wat recht van voorrang betreft, neem het niet want zo’n auto is veel harder dan een Quest. De Hoofdtoren in Hoorn staat er overigens in alle rust bij en hier ga ik rechtsaf weer naar de dijk richting Scharwoude en vanaf dit dorpje ga ik rechtdoor via Grosthuizen naar Obdam enz. waar de koeien in de wei een vertrouwd beeld tonen van wat puur Hollands is, groene weiden en zwartbont vee. Ik kom thuis na 97 km en zie dat het gemiddelde toch nog ruim 30,4 km is geweest ondanks de vertragingen door zowel Medemblik, Enkhuizen als Hoorn.

Geen opmerkingen: