01 juni 2016

Bij mij ligt de goede kant van de medaille boven












Ik heb het vandaag wat rustiger aan gedaan qua afstand, gewoon een beetje in de buurt blijven, een sociaal rondje. Naar zus Margriet die het na alle behandelingen niet zo ideaal heeft, dan zwager Piet die geopereerd is met complicaties, door, noem het maar gewoon een medische misser en tot slot nog even bij broer Ben en schoonzus Riet aan waarbij Riet van de ene in de andere behandeling steeds weer een stukje verlenging heeft, alles met elkaar wordt ik hier niet blij van maar zo is het leven zullen we maar zeggen. Als ik weer richting Middenmeer ga besef ik dat het leven toch wel 2 kanten van de medaille heeft, de goeie kant ligt bij mij nu boven. En dan zie ik weer iets waar je nog blijer van kan worden, een bruidspaar wat graag even poseert voor een passerende “banaan”, bij kasteel Radboud is alles in afwachting van wat ik net heb vastgelegd. Door Medemblik heen zie ik dat de stoomlocomotief bijna weer start klaar is om de passagiers naar Hoorn te brengen. Langs de Flevoweg is het nest nu leeg, ik heb ze lang gevolgd maar de klus is geklaard en even verder zwemt het hele gezin, pa en moe zwaan met 4 kindertjes. Nadat ik wat foto’s had gemaakt zag ik dat Jan Bouma ook weer in aantocht is, de hardloper die altijd even een praatje maakt om daarna zijn trip weer te vervolgen. Als laatste zie ik één van de twee lepelaars met die geringde poten, ik vraag me echt af of die dierenbescherming nou echt wel zo met het lot van dieren begaan is, je gaat bij een mens toch ook geen serie bandjes om de bene leggen, één zou mooi genoeg zijn lijkt mij. De rit was maar kort 54 km wat het totaal met deze Quest op 91.963 km heeft gebracht.

Geen opmerkingen: