21 september 2016

Na zomeren in de Quest










Nog even genieten van het nazomerse weer dus de fiets uit de stalling banden op spanning brengen en gaan met die banaan. Tiny heeft vandaag oppasdag dus een “op en neer-tje” naar Oostzaan zou best eens tot de mogelijkheden kunnen behoren. Eerst alles klaar zetten om nog even een glutenvrij brood te bakken en dan op pad. Het is bewolkt maar de temperatuur is prima en eenmaal onderweg lijkt het wel of ik in een raket zit, het “vliegt” er over en in no-time ben ik in Oostzaan. Omkleden en ondertussen heeft Tiny een heerlijke cappuccino klaar gemaakt. Als het weer tijd is om richting huis te gaan neem ik een rondje “Twiske” erbij en zo ging ik steeds een stukje verder uit de richting, dan het pont over het Noordhollands-kanaal nemen en richting Zuiderwoude. Via het tunneltje onder de weg door naar de dijk richting Monnickendam, Volendam en Edam. Voor ik in Monnickendam ben stop ik even op de dijk om Marken op afstand vast te leggen. Eenmaal in het dorp neem ik het pad langs de haven en zie de “Palingroker” staan net voor de “Lange brug”. In Volendam is het vrij druk op “De Dijk” en via Edam is het volle bak toeren richting Middenmeer waar ik de prettige ervaring opdoe van gemaaide bermen, we horen er als fietser weer helemaal bij en het is een stuk veiliger, ook al was het maar 127 km vandaag.  

Geen opmerkingen: