25 oktober 2016

Even een bakkie doen in Oudemirdum











Ik moet het eerlijk toegeven ik had me vanmorgen verkeken, ik werd wakker en dacht dat het kwart voor 7 was, en omdat ik van plan was om even naar Oudemirdum te fietsen leek het me mooi tijd om op te staan. Scheren enz. enz. en toen ik beneden kwam zag ik dat ik een uur “te vroeg” was. Geen nood om m’n dooie akkertje, kranten, eten, en koffie drinken. Het was zo rond half 8 dat ik reisvaardig was, rustig aan alles in de fiets en van start. Het licht op de Quest is voortreffelijk en de ervaring dat de schooljeugd nog steeds van mening is “ze zien me wel” heb ik diverse keren onderweg gedacht en ondervonden. Laat ik ook even positief zijn, de meesten hadden prima licht maar een klein gedeelte zouden ze wat mij betreft gewoon voor de vlakte moeten rijden, dan leren ze misschien wat nodig is voor veiligheid. Aan het eind van de Afsluitdijk komt de zon heel voorzichtig tussen de nevelige wolken door en het beloofd straks goed te worden. Als ik door Makkum ga zie ik bij de scheepsbouwer “de Vries Feadship” een “bootje” liggen waar mijn schoonzoon Siebo ook aan heeft geknutseld, knap werk hoor. Bij Bianca is er koffie met koek, de kinderen Thimo en Fleur zijn naar school en komen in de loop van de namiddag weer binnen vanuit Sneek en Balk. Fleur heeft afgelopen weekend met nog een heel stel ruiters en amazones een strandrit gemaakt in Julianadorp langs het strand. Als ik bijna zal gaan vraagt Bianca nog “Pap ga je weer onderlangs vandaag” het is wel aantrekkelijk maar ik besluit toch maar dezelfde weg terug te nemen, een andere keer maar weer een groter rondje . Op de Afsluitdijk zie ik dezelfde man weer aankomen op skeelers, hij ging vanmorgen richting N.H. en nu dus weer terug. Het gaat allemaal weer gesmeerd en bij het monument nog even stoppen bij Cornelis Lely. Er staan daar ook een paar jonge mensen die ook foto’s maken. Al snel volgt er een kort praatje, ze komen uit Limburg en dan ben je echt wel een stukje van huis, even een foto en dan de laatste etappe, nog een 25 km en ik ben weer binnen. Ik heb gisteren “Strava” gedownload en in Oudemirdum ingeschakeld, het is allemaal nog erg vreemd en ik weet niet of dir systeem lang op de Iphone zal staan, eerst nog maar een “cursus” volgen denk ik. De GPS en de teller verschillen niet zo veel na deze “bijna” 160 km.

Geen opmerkingen: