26 oktober 2016

Noord Zuid route









Woensdag gehaktdag, nou hier niet hoor het is een gewone dag door de week, goed voor een ritje Middenmeer - Oostzaan en weer terug. Tiny heeft vandaag oppasdag dus even kijken hoe het bij haar is. Het is behoorlijk bewolkt en er zou zomaar wat regen uit kunnen vallen. Op  weg naar Oostzaan ben ik even gestopt bij een paar wielrenners die behoorlijk zijn geschrokken van een lesauto die hun de weg afsneed kort na een tunneltje bij Scharwoude. Alles is goed afgelopen en de reis kon weer worden vervolgd. In Oostzaan heb ik geluk, alle ophaalbruggetjes, en dat zijn er heel wat en waar ik normaal gesproken voorrang moet verlenen aan tegemoet komend verkeer, daar kon ik nu doorrijden omdat er nergens tegenliggers op mijn pad kwamen. Patricia is thuis aan het werk en zorgt meteen voor koffie. Als Tiny de jongens van school heeft gehaald zitten we al snel samen aan tafel en heel kort erna ga ik weer richting Middenmeer. Ik ga via “Het Twiske” waar de “Twiskermolen” duidelijk, voorlopig, uit het bestand molen kan worden geschrapt, zijn wieken zijn er een paar weken geleden afgewaaid, een triest gezicht maar het komt wel weer goed denk ik. Op de Oostdijk zie ik en het land een zilverreiger staan, inzoomen en afdrukken, het valt niet tegen, de blauwe reiger is lang niet zo schuw als zijn witte soortgenoot. Als ik  bijna thuis ben nog even de Tussenweg in om de laatste beelden te maken van de schuur op Tussenweg 13, triest alles verdwijnt voor glas, ondanks dat deze schuur nog niet zo oud was. Als de Quest weer achter het huis staat op het pas gemaaide grasveld zie ik dat de teller vandaag is gestopt op 112 km die toch weer heerlijk waren.

Geen opmerkingen: