06 juni 2018

Dicht bij huis




Het is een kort rondje geworden vandaag, de zin was op of beter gezegd ik was er niet helemaal bij met m’n hoofd omdat de voorbereidingen voor de jaarlijkse “uittocht” voor de deur staan. Maar goed na wat gerommel heb ik me toch maar omgekleed en ben een klein stukje gaan toeren, een buurt ritje noem ik dat meestal als het binnen de 70 km blijft en dat bleef het vandaag, 67 km welgeteld.



Via Slootdorp door het Robbenoordbos langs de natuurcamping “Het Bos Roept” waar ook een aantal aanlegplaatsen voor bootjes zijn gecreëerd .




Iets verder springt de gele brem behoorlijk in het oog en zo kom ik bij de Hofmanshaven bij Den Oever. Ik ontmoet daar een jong stel met de racefiets uit Wieringerwaard. Al pratende vertelde zij dat ze twee mensen kende die ook met zo’n fiets reden o.a. René v.d. Berg. “De huisarts” was mijn vraag, inderdaad voor hun dus ook een iemand uit de kennissenkring, zo zie je dat de wereld toch “klein” is, want toen ze vertelden dat ze uit Wieringerwaard kwamen had ik op hun shirt de naam gelezen van Ruud Lockx die voor mij weer geen vreemde was.


Ik vervolg mijn ritje weer over de haven langs de vuurtoren/ lichtopstand en zie dat de vissersboten nog gemakkelijk in het “dok” kunnen voor onderhoud.



Ik ga waar mogelijk langs de buitenkant van de dijk fietsen met zicht op “Het Wad” tot ik bij het “Vogelbroed en rustgebied” weer naar binnen moet.


Op de route richting Anna Paulowna komt mij een wielrenner tegemoet die ik gisteren ook al tegen ben gekomen, Jack Dekker uit Middelie een lange afstand fietser die zich nu aan het voorbereiden was op een 400 km brevet om volgend jaar mee te mogen fietsen met Paris-Brest-Paris, even stoppen en kletsen dus.

Bij de laatste wegomlegging besluit ik om via de Kneeskade en Oudesluis weer naar Middenmeer te gaan waar langs de Westfriesedijk bij Winkel een heel koppel blaarkoppen loopt.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Hoi Pé, mij komt toch altijd maar bekenden tegen ....