13 augustus 2020

Twee kapelletjes, "De Keins" en "de Heidense Kapel"



Nee, het was vandaag ook nog tropisch, we dachten dat het weerbeeld weer “normaal” zou zijn maar ook vandaag tikt hij de 30 weer aan, 32,3 staat er momenteel bij mij op de “weerprofeet” en dat is op  een meter of 5 a 6 boven de grond. Omdat ik vanmorgen allerlei klusjes te doen had kwam er in eerste instantie weinig van een rondje trappen terecht maar tot mijn eigen verbazing was het rond 12 uur allemaal aan kant en kon ik toch nog weer even op pad. Noem het een buurtritje maar ik heb wel de benen even kunnen strekken.

Ik dwaalde zomaar richting Schagen en kwam toen bij het kapelletje op de Keins, even stoppen en een blik naar binnen werpen. Er kwamen net een paar mensen naar buiten en toen ik wegging kwamen er weer nieuwe “gelovigen”, het doet wel iets met een mens zo’n klein kapelletje langs de weg.





Verder over de “Westfriese omringdijk” waar verschillende bloemen in de berm bloeien.




Langs Anna Paulowna  naar Wieringen om even te stoppen bij de “Heidense Kapel”, ook hier lopen mensen of er hier ook gebeden wordt durf ik niet te zeggen maar net als bij de Keins komen ook hier weer opnieuw, in dit geval “ongelovigen” aanlopen als ik verder ga. Door Den Oever en dan langs de Nooderdijkweg naar de Oosterterpweg waar het vernieuwde fietspad ideaal is. En zo kwam ik weer thuis na 72 heerlijke ontspannen kilometers.


1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Heerlijk je te laten verrassen. Zelf laat ik mij vaak leiden door in fiets. Als ik instap weet ik dan nog niet waar ik heen ga.