18 januari 2021

Even opnieuw mezelf "instellen"

48 km

 Ik moest er even uit, even m’n gedachten weer op de juiste koers instellen. In de privé sector afgelopen weekend een flinke afknapper waarbij de ervaringen van 2004 weer helder voor de geest kwamen. Dus een kort ritje en zien en ervaren dat het leven doorgaat met al z’n ups en downs. Lange tijd heb ik het volgehouden om nergens aan te gaan voor een kletspraatje en een bakkie maar vandaag was ik er even klaar mee en heb m’n route richting Obdam weer een keer opgepakt om bij Tom en Gerda langs te gaan. Mijn eerste vraag bij binnenkomst was, “Is alles hier corona vrij” en dat was inderdaad het geval.
Teun

Gerda, die alleen was, had kinderoppas over drie kleinkinderen, 2 uit Westwoud die in de andere kamer speelden en 1 uit Edam die net 1 jaar is geworden en graag aan oma’s rokken hing.



Op de rit erheen over de Alkmaarseweg viel het mij op dat de bladen van de windmolens behoorlijk doorbuigen als er een flink windje op staat.

En een ander moment zie je zoveel schapen bij elkaar staan dat het gevoel van het kuddegedrag duidelijk wordt.

Als ik na de koffie enz. weer richting Middenmeer ga zie ik weer enorm veel zwanen en meteen stel ik vast dat het toch prachtige vogels zijn.  In de verte zie ik dat de lucht begint op te helderen met de kerk van
Blauwe lucht komt eraan.


En de boom werd al dikker

Deze boom mag niet gesnoeid worden
is "Werelderfgoed" in de Beemster

De Weere op de achtergrond, ik neem nog een stukje omrijden en ga via Twisk waar het hek veel eerder stond dan de boom zo is duidelijk te zien. Zo weet ik in Zuidoostbeemster ook bomen te staan die niet gesnoeid mogen worden want dat is “werelderfgoed”, maar dat ze gevaar opleveren voor omwonenden en weggebruikers is dan niet aan de orde, een vreemd standpunt van de beslissers.


Twisker waterberging

Tot slot nog via de “Twisker waterberging” om over te steken naar de polder en thuis te komen na slechts 48 km.


Geen opmerkingen: