25 februari 2021

En Tim ging zwemmen

 


Vandaag was het gewoon weer een soort feestdag, bij het eerste daglicht een bijna heldere blauwe lucht, dat beetje sluier bewolking zal straks wel weer oplossen. Inderdaad het werd super mooi, hoewel de berichten voor verder op de dag minder optimistisch zijn, we zullen wel zien.


Eerst even naar Hoorn bij schoonzus Tineke een boek ophalen wat ik mogelijk maandag naar Oudemirdum ga brengen en dan meteen het rondje compleet maken door via Lemmer, Emmeloord of Urk naar de Ketelbrug te gaan en via Lelystad op Enkhuizen af en uiteraard Middenmeer. Ik ging er vanuit dat het vandaag verder niet zo’n spectaculaire rit zou worden, maar Tineke zei nog: “Jij beleeft elke dag een nieuw avontuur”. Onderweg kom ik inderdaad geregeld iets “bijzonders” tegen, zo ook vandaag terug uit Hoorn met een ommetje langs een min of meer vaste route.



Langs Obdam waar ik na het kerkje een paar “stukken” zwaan zag, even stoppen en een foto maken.





Dan naar de Obdammerdijk waar ik heel in de verte een aparte weidevogel zag lopen , stoppen en inzoomen en zo kreeg ik deze wulp goed in beeld en niet veel verder in de remmen voor overstekend “wild”, dit drietal liep gewoon door.



Als ik weer iets verder kom zie ik een jongeman die aanstalten maakt om even een baantje te trekken, de drijver is opgeblazen en geeft aan waar hij precies is als hij in het water ligt. Hij had in z’n pak totaal geen last van de kou vertelde hij en stelde zich voor als Tim de Haan uit Heerhugowaard knap hoor met deze temperatuur want het ijs is bij plaatsen nog niet helemaal verdwenen. Hij zei nog: “Mijn vrouw vindt dit maar niks” ik kan het me voorstellen.

Bij Middenmeer zie ik een heel vroeg broedende fuut die voorlopig met goed weer een leuk "stekkie" heeft. Thuis staat de teller op slechts 63 km maar het is wel goed voor deze keer.

Geen opmerkingen: