03 februari 2021

Retourtje Alkmaar



 
Het is gelukt en allemaal voordat de regen flink begon uit te pakken.  Gisteren had ik me er al mee verzoend dat ik vandaag “huisarrest” zou hebben vanwege het minder prettige weer. Maar bij het opstaan vanmorgen was het droog en na de ochtendrituelen was het nog steeds hetzelfde, zou het dan anders zijn als de berichten van gisteravond begon ik me af te vragen.

Toen het eenmaal licht was en ik buiten was geweest heb ik besloten om even heen en terug naar Alkmaar te fietsen, gisteren kreeg ik een appje van mijn zoon dat ze thuis waren en dat er koffie zou zijn. Mede doordat de buienradar de voorspelde regen nog even vasthield tot net na 13.00 uur en dan zorg ik wel dat ik weer thuis ben.

Het gaat weer zoals ik het ‘t liefst heb, geen stoplichten, zijwegen of ander ongemak en zo was ik binnen de kortste keren op de plaats van bestemming en kwam Marjon de deur van de grote algemene garage open doen zodat ik naar binnen kon om de fiets veilig in de hoek te parkeren. Dan naar 1 hoog waar de koffie snel was geserveerd en dan een tijdje kletsen over het wel en wee waarbij het gesprek voor een deel ging over het echtpaar, beide politieagenten die gisteren betrokken waren bij een ernstig verkeerongeval waarbij de man kwam te overlijden en zijn vrouw zwaar gewond naar het ziekenhuis is gebracht en dan de 2 dochtertjes die achterblijven, verschrikkelijk.




Als ik weer in de garage ben worden er nog wat foto’s gemaakt door Gerard die ik via de mail net binnen kreeg .




Terug neem ik een beetje een omweg omdat het nog steeds droog is en eenmaal richting Middenmeer werd het wel tijd om “binnen te lopen” de lucht wordt steeds slechter. Al met al een leuk ritje van 66 km zonder een spatje regen en nu is het weer “soppen” buiten.

Geen opmerkingen: