04 oktober 2022

Na de aardbeien een koers wijziging

 


Nog even een stukje tekst en dan is deze dag weer compleet, tenminste voor wat betreft het rondje fietsen. Straks weer voor de warme hap zorgen en zo vliegen de dagen voorbij vooral met dit verlengstuk van de zomerse dagen.
Het fietspad is geblokkeerd

Het was niet moeilijk om vandaag een route te bepalen, tenminste dat dacht ik, onderweg is alles weer veranderd.
De Laatste aardbeien ?

De bedoeling was het HEM-rondje met eerst een verlengstukje via Scharwoude, maar ja toen ik langs het aardbeienstalletje ging zag ik dat ze er nog steeds zijn, stoppen en een paar doosjes meenemen.
Alle "voertuigen" stoppen voor dit lekkers.

Ik was niet de enige, een mevrouw was bezig een paar doosjes onderin de wandel/kinderwagen te plaatsen terwijl haar oudste drukke praat had over de gele fiets. Even een foto maken en wat informatie uitwisselen en toen weer verder. Helaas de weg die ik zou nemen is afgesloten dus via een andere route, niet het HEM-rondje
 ( Hoorn-Enkhuizen-Medemblik) maar de aardbeien naar Tiny brengen in
De Oostdijk vanaf Oosthuizen

Richting Edam

Zuidoostbeemster en zo veranderde de route. Later vanaf de “Zuidoost” ben ik wat “afgedwaald” richting Volendam om later via de dijk weer in noordelijke richting te gaan.
de Halve Maan

De meest gefotografeerde man in Volendam

Als je nog klompen zoekt .....

Met Marken aan de horizon

In Volendam ligt het “schip van bijleg” nog steeds op dezelfde plaats in de haven, “De Halve Maan” doet het hier schijnbaar beter als indertijd in Hoorn.
De zoveelste afsluiting

Als ik de dijk in Volendam achter me laat moet ik omrijden, weer een wegafsluiting en met een kleine omweg kom ik uiteindelijk weer op mijn vaste route.
Langzaam verkeer richting molen "De Breek"

Stevige brugleuningen

De firma Out gaat langs de dijk

Het meisje met de "groene laarsjes"
blijft gespaard.

Op afstand zie ik dat er een trekker bovenop de dijk gaat in de richting van het “meisje met de groene laarzen”, ze zal toch niet zijn weggehaald is mijn eerste gedachte dus even er langs om te zien wat er gaande is en dan kom ik achter langzaam verkeer, als ik daar eenmaal ben, zie ik hoe het gaat en het is zelfs een combinatie van de firma Out uit Westwoud, zwager Arie is niet meer, maar zijn zoon Co regelt één en ander en dus ook deze trekker met aanhanger “achter” de dijk.
En dit was de laatste hindernis

Voor ik thuis ben moet ik nog één keer wachten op werkzaamheden, waardoor de weg is geblokkeerd maar daarna kan ik door karren tot ik weer thuis in Middenmeer sta na 114 km genieten.

1 opmerking:

Kees zei

Ze hebben afgelopen weekend geprobeerd het meisje met de groene laarsjes te stelen, zie het Noordhollands Dagblad.
Nu heeft het Hoogheemraadschap het beeld uit voorzorg verwijderd.