05 december 2022

Even om de koffie naar Alkmaar

 

64 km

Het was vanmorgen laat voor mijn doen, om 5 over 8 werd ik wakker dus noem dit uitslapen. Gelukkig was na een uur alles weer normaal en had ik alweer een paar boodschappen gedaan en de eerste koffie al genuttigd. Waar zal ik vandaag heen fietsen of waarlangs gaan en juist op dat moment was er een appje van mijn zoon hij was vandaag thuis aan het werk dus als ik trek had in een bakkie onderweg dan kon dat, dus op naar Alkmaar. Net toen ik Middenmeer uit reed zag ik iemand op een speed pedelec gaan, hij reed een paar honderd meter voor mij en dan is het “jacht voor Fikkie” heel langzaam kwam ik meer in zijn buurt, pas aan het eind van de Alkmaarseweg na zo’n kilometer of 5 zat ik vlak achter hem en maakte snel een foto, helaas niet scherp dus wissen. Ik moest even stoppen voor passerende auto’s bij de rotonde en was hem daarna kwijt wat ik ook helemaal niet erg vond het ging mij eigenlijk te snel, geregeld 40 km rijden is niet meer voor mij weggelegd, de leeftijd heeft zijn tol geëist.


Ik ben uit voorzorg maar niet over de open polderwegen in Broek op Langedijk gegaan, de kooloogst is waarschijnlijk nog niet helemaal afgelopen dus dan is het goed mogelijk dat er wat extra klei op de wegen ligt. Dan maar door het dorp en later door Sint Pancras wat extra opletten vereist maar even later zaten we aan de koffie en hebben we weer wat bij gekletst.




Als ik weer verder ga neem ik een kleine omweg naar huis en ga meteen weer even langs de molen in de Berkmeer waar hard wordt gewerkt aan de wieken die steeds dichter bij een complete molen komen.

In Middenmeer wordt ook hard gewerkt aan de nieuwbouw tussen het fietspad en de Hoornseweg en voor dat alles reed ik vandaag 64 km.

Geen opmerkingen: