01 december 2022

Kleintje toe op 1 december.

 


Het was een beetje nevelig maar de zon was er ook dus het zal hier in de kop van N.H. wel een mooi en zonnige dag worden. Ik heb niet zoveel zin in een grotere ronde dus vandaag wordt het een kleintje.

Het eerste wat mij opvalt is dat bij de overbuurvrouw de kat "bijna" in de gordijnen zit. Effen naar Obdam en weer terug lijkt me wel wat en als er niemand thuis is keer ik weer om. Ik moet weer een stukje omrijden omdat de oversteek van de A.C.de Graafweg nog steeds afgesloten is op mijn route dus dan doe ik dat en kom weer langs de molen van de Berkmeer die al wel nieuwe wieken heeft maar nog wacht op de afwerking.


Er lopen wel een aantal “bonte” ganzen die niet direct wegvliegen, mogelijk een tam soort. Wel zie ik een auto met aanhanger staan waarop nogal wat houten materialen liggen en er is iemand aanwezig dus mogelijk gaat er straks wat gebeuren, terug maar weer hier langs. Bij Tom en Gerda is er koffie met gevulde speculaas wat er goed ingaat.

Gerda had net een hele hoop dahliaknollen gerooid en vroeg of ik belangstelling had, Tiny wel, dus ik kreeg bij vertrek een hele voorraad mee. “Ze bloeien volgend jaar prachtig”, zei Gerda, “En ze zijn rood” dus dat komt goed.



Terug ga ik weer langs de molen van de Berkmeer en zie ik dat er weer aan wordt gewerkt, hij zal weer echt “molen” gaan heten die weer volledig is gerenoveerd.

Iets verder lopen de schapen allemaal naar de hoek van het perceel alsof ze opgejaagd worden maar ik zie geen onraad.


Als ik de Langereis opdraai zie ik dat de brug , die eerst links was geraakt nu ook rechts een flinke opdonder heeft gehad, er zijn schijnbaar te brede voertuigen of hele slechte chauffeurs. Als ik thuis ben is het kleine rondje werkelijkheid geworden 47 km.

Geen opmerkingen: