26 januari 2023

De "Tesla" onder de ligfietsen

 


En dan is de “werkweek” al weer voorbij, niet dat ik zo hard heb gewerkt de afgelopen dagen maar voor mijn gevoel is het klaar. Morgen de auto naar de garage, er is nog zo’n liedje van Robert Long, “Morgen de auto in het sop” enz. maar die van mij geeft op het dashboard “Systeem fout” aan en dat zal men in de garage oplossen hoop ik. Gelukkig kan ik nog steeds zeggen dat de Quest nooit zulke fratsen heeft, die gaat nog steeds geruisloos door het leven en af en toe denk ik het is de “Tesla” onder de ligfietsen, tenminste als je hem netjes onderhoud, dus geruisloos. Vanmorgen even naar broer Ben in Wervershoof nadat ik bij zus Ans en zwager Aad niemand thuis trof. Bij Ben hoorde ik dat Aad weer naar het AvL in Amsterdam was voor een injectie tegen de gevreesde ziekte.




Heen langs Lely en daar via het pad boven op de dijk naar Medemblik om te stoppen bij “De Beste Stuurlui” van Jan van Velzen. Het is voor mij echt pure herkenbare kunst.







Als ik weer huiswaarts ga na mijn bezoek in Wervershoof, is de route via het “Egboetswater” , waar de natuur begint te ontwaken, om naar Oostwoud te gaan en even bij Jan Geel aan te wippen. Een ongelukkig moment merk ik achteraf ze zitten net aan tafel waarbij ik ook meteen werd uitgenodigd om mee te eten maar dat heb ik afgeslagen. Met de gezondheid is het wat rommelen bij de familie, Jan zijn vrouw Annie, gaat zeer binnenkort onder het mes voor een nieuwe heup en Raymond de zoon, die ook toevallig aanwezig was, heeft zware rugproblemen en moet ook binnenkort naar het ziekenhuis, dus Jan kan straks aan de bak als mantelzorger.


Ik moest even meelopen met Jan, hij toonde trots zijn zelfgemaakte benzinetankje van een oude fiets met hulpmotor, zelf helemaal uitgeklopt en in model getikt met een ijzeren geduld, het is echt vakwerk.

Het laatste stukje naar Middenmeer ga ik via het Waagpad en Marepad ik moest nog één keer stoppen voor Oostwoud waar een auto met kraan de sloot aan het uithalen is. Vandaag dus korter dan kort met 42 km maar wel ontspannend.

Geen opmerkingen: