31 januari 2023

Het ging weer heerlijk.

 



Een nieuwe dag en een nieuwe kijk op wat mogelijk is met de Quest, de maan was gisteravond helder en dat was beter als op dit moment, gisteren stond er te veel wind om veilig langs de weg te gaan met een licht voertuig van bijna 3 m. lang. Voor vandaag heeft men ook nog wel wat wind overgehouden van gisteren dus we zullen kijken hoe het gaat. De start is vrij goed zal ik maar zeggen richting Alkmaar moet kunnen tegen wind in valt meestal wel mee en dan zien we wel hoe het verder gaat. Ik kreeg bericht dat er thuis gewerkt werd en dat er koffie zou zijn dus op naar Alkmaar, echt op het randje van Sint Pancras. De deur van de parkeergarage werd net geopend door een bewoonster en zo kon ik meerijden naar binnen waar mijn zoon ondertussen ook al was gearriveerd om de deur te openen. Koffie met koek en de gebruikelijk verhalen en verhaaltjes over het wel en wee in de wereld.

Na deze korte stop ben ik weer verder gegaan en maakte de eerste foto van de “portier” bij het verlaten van de stalling.


Richting Schermerhorn met wat bochten en draaiingen waarbij een helikopter zoveel lawaai maakte dat de ganzen en voor op de vlucht gingen en in een breed water hun heil zochten.


Iets verder zag ik een paar Nijlganzen die rustig rond bleven lopen toen ik dichterbij kwam.


Kort voor Stompetoren werden de spruiten geoogst met een speciale machine en voldoende handen zo te zien. En toen moest ik afslaan omdat de borden mij de weg versperden om richting Hoorn te gaan.




Eindelijk kon ik oversteken naar Oudendijk, de N243 is nog maanden uit de roulatie dus omrijden alleen hier met moeite oversteken.

Ik ga alweer redelijk de juiste kant op en sta versteld van de weersverandering heen net aan droog op een paar spatten na en teug wordt het steeds mooier met de zon erbij.

Als op 3 km van huis ben merk ik dat er rechts iets niet in de “haak” is, stoppen band wisselen en 5 minuten later weer verder fietsen. Thuis de band plakken en vast stellen dat ik er toch maar een paar nieuwe buitenbanden onder moet zetten, als ik band was zou ik me ook niet zo lang laten pesten met al die prikgaatjes, dat zag ik nu bij nadere inspectie. Thuis was het net 81 km geworden en werd er achter me hard gewerkt om het dak onder de pannen te krijgen.   

Geen opmerkingen: