06 juni 2023

Weer veilig langs de weg

 


Alles werkt weer als nieuw, vanmorgen ben ik naar Dronten gebracht door broer Ben en op aandringen van Tiny had ik eerst nog even gebeld of hij klaar was en wat bleek, tot mijn stomme verbazing moest Theo er nog aan beginnen maar om 12.00 uur was hij weer “strijdvaardig” en kon ik de thuisreis aanvaarden. Het eerste plus punt mag niet onvermeld blijven Eva heeft voor ons apart nog even een paar bakken koffie gezet en dat ging er prima in, bedankt Eva dit hoort ook bij goede service.








De operatie ging voornamelijk om de remmen en kabels en die zijn links en rechts vervangen waarbij Theo nog liet zien dat de nieuwe remblokken, voor montage, nog in een speciaal  ontworpen onderdeel rond werden geschuurd met de boorkolom waar dit in was gemonteerd. Dan de kabels, zowel binnen als buiten werden vervangen, alles even na meten en testen en klaar was de “koets” Nog even een proefrondje, maar ik kon na inladen van mijn meegebrachte spullen weer richting Middenmeer.

Alles tegen en soms zijwind die er aardig aan drukte maar het ging allemaal goed en zo kwam ik de polder in vanaf Medemblik, langs de vuilstort en rechtsaf de tegenwoordige Nieuwlanderweg in die voorheen Oudelanderweg heette en daar kwam ik ze tegen, neef Sander met zijn vrouw Paula. Sander gaat met de laagste ligfiets, een handbike voor invaliden, en Paula gaat op haar pas nieuwe racefiets. Sander had trouwens ook net een nieuwe besteld die hij zelf af gaat bouwen met z’n eigen onderdelen, o.a. van deze fiets waar hij nu nog mee fiets, ik heb echt bewondering voor deze kerel, met de racefiets ooit een dwarslaesie opgelopen tijdens een wielerwedstrijd en niet bij de pakken neerzitten en gaan met, helaas niet zijn banaan, maar hij blijft in beweging, knap hoor. Als ik thuis kom staat de teller op 83 km die weer heerlijk zijn weggetrapt.

Geen opmerkingen: