20 september 2007

Niet meer naar de camping







Het echte zonnige campingweer is over en uit, wat is dat …… campingweer, voor mij zou dat zijn, veel zon en een lekker temperatuurtje. Mijn op één na laatste camping bezoek was bij Wim en Lida op de camping in Heemskerk.
Maar ja, het is nu helemaal over het zomerse weer, nou ja, het weer met een zomers karakter. Dat zou voor mij dus zijn, weer zijn met een beetje zon, een beetje bewolking en vooral geen regen. Hélaas, vandaag is het echt over, gisteren viel eigenlijk nog wel mee, veel wind maar ’t was droog. Het zit er voor vandaag waarschijnlijk niet in, ik moet eigenlijk nog wel even naar Bovenkarspel vanwege een verjaardag van een schoonzus maar het zal wel met een ander vervoersmiddel worden. Als we de zomer nog eens terug draaien is hij nogal wisselvallig geweest, meer regen als vorig jaar, minder zon als vorig jaar, lagere temperaturen als vorig jaar en ga zo maar door. Maar we moeten niet vergeten dat de zomer van 2006 een beetje afweek van wat in ons landje normaal is. Die zomer was, als we eerlijk zijn, te warm, te droog soms te hoge temperaturen en ga zo maar door, ……………… Wanneer is het eigenlijk goed, ik kan hieruit maar één conclusie trekken, “’t Is maar goed dat wij er niets aan kunnen regelen”.
In het ritje van gister liep ik het toch weer een keer op, de achterband gaf te kennen dat hij toch wel erg dicht bij zijn einde komt, een klein steentje heeft er zo lang ingezeten dat hij er na een aantal kilometer doorheen wist te komen en de gevolgen zijn dan duidelijk, de snelheid gaat er uit en het koersvaste gaat ook wat minder dus stoppen en verwisselen of plakken. Laatst heb ik ook al een keer melding gemaakt van een lekke achterband en daarbij opgemerkt dat een 26” band oppompen met zo’n klein “rot”pompje wel wat van een mens vraagt, prompt daarop kreeg ik een mail van Eduard Botter met het advies om maar een gewone full-size pomp te gebruiken van Halford, licht en super snel, ’t klopt ’t werkt snel en licht en weegt weinig meer dan het standaard handpompje.

Geen opmerkingen: