03 juni 2009

Twijfel over mijn conditie was niet nodig


Vandaag heb ik echt een keer getwijfeld aan mijn z.g. conditie, maar dat pas aan het eind van het verhaal. Ik was al vrij vroeg wakker en heb één en ander in de wasmachine gestopt en daarna wat extra huishoudelijke klusjes die er gewoon weer en keer aan toe waren. Alles lijkt zo’n dag dan wel vroeg te blijven als je vroeg begint, om 9 uur was ik al om boodschappen geweest en zou zo weer op pad kunnen als ik daar eventueel behoefte aan zou hebben. Zo gezegd zo gedaan, omkleden nog maar een bakkie koffie gedaan en vervolgens wat foto’s en een CD in plastic en alles in de Quest. Op naar Oostzaan, daar is mijn vriendin vandaag oppas-Oma bij haar kleinkinderen. Alles gaat redelijk goed, flinke wind schuin achter en het gevoel hebben van “Laat de boel de boel maar ik kom er toch wel” omdat ik wat rustig aan deed liep de snelheid niet echt hoog op, ondanks de flinke wind van schuin achter. Zo rond half 1 was ik ter plaatse en kwamen Bram en Boris al aanrennen om “opa”Pé “ te verwelkomen, even bijkletsen en zo rond kwart over 1 weer richting het noorden. Alles moest nu afgelegd worden met diezelfde harde wind op kop, de snelheid bleef net als heen matig hoewel ik gistermorgen voor vertrek naar Ouemirdum de banden nog had opgepompt begon ik me toch af te vragen of het nog wel pluis was met die spanning van 7 Bar. voor en 5 Bar. achter. Het bleef min of meer zwaar trappen, door Purmerend ga je automatisch al wat rustiger en fiets je nergens meer in de volle wind. Op mijn vaste adres even grasmaaien en weer verder en nog maar een paar honderd meter weer op pad werd het me toch te gek. Uitstappen en rechtsvoor als eerste onderzoeken, jawel een afloper, ik kon de band met weinig inspanning tot op de velg indrukken en hoelang ik al zo heb gereden weet ik niet maar nadat ik de band had gewisseld en weer op spanning had gebracht reed het weer zoals ik het meestal ervaar, wind of geen wind 35 tot 40 km mag geen probleem zijn dus kwam ik tot de conclusie dat mijn conditie nog steeds redelijk is en dat fietsen met een half lege band iedereen de das om zal doen. De volgende keer, bij twijfel niet inhalen maar de band eruit halen dan is alles zo weer in orde.

Geen opmerkingen: