08 juni 2010

Ik heb geen "groene vingers" , zij wel.



Ondanks dat de berichten niet echt geweldig zijn bleef het lang droog vandaag. Vanmorgen had ik van alles en nog wat te doen dus van fietsen was nog geen sprake maar na de middag was het allemaal weer heel anders. Eerst voor een klusje naar mijn vriendin en meteen even het gras gemaaid voordat er regen gaat komen en zo rond half 2 was ik weer in Middenmeer, omkleden en in de fiets gestapt. Het is geen super grote ronde geworden maar als jet het moest kruipen is het nog een heel eind zeg ik altijd maar. Allereerst naar Medemblik om in Wervershoof terecht te komen, bij de Olympiaweg kijken of Ben en Riet alweer terug zijn uit Noorwegen, er is nog niets te zien dus een andere keer maar weer proberen, vervolgens via Zwaagdijk, wel bij zus Margriet even bijkletsen, en toen door Zwaag naar de Bobeldijk en via verschillende dorpjes en dijkjes naar Obdam en wel de Obdammerdijk, ook hier is men afwezig dus wat betreft de koffie is dit een mager rondje. Ongemerkt wordt de lucht steeds donkerder en af en toe rommelt het wat als voorteken van een naderende onweersbui. In het begin van de polder op de Alkmaarseweg ben ik nog even gestopt voor een foto maar thuis gekomen zag ik dat de donkere lucht nog meer naar links heeft gezeten dus het geeft geen echt beeld van het naderende “onheil”. Ook de kleur valt dan niet mee, dat is dan weer heel anders bij een paar irissen die ik fotografeerde bij mijn vriendin in de tuin, maar die heeft ook “groene” vingers zoals ze dat wel noemen. Toen ik bijna thuis was ben ik nog even langs mijn zoon gegaan en achteraf kan je dan zeggen, was maar naar huis gegaan, want nu moest ik na de koffie de laatste kilometer nog door de regen racen om zo snel mogelijk op het droge te komen wat na precies 70 km toch weer is gelukt.

Geen opmerkingen: