27 maart 2013

Oefenen voor de Texeltour





Het blijft mooi weer met zeer lage temperaturen, van morgen was het niet veel beter als de laatste dagen het geval is, veel wind en iets onder nul. Vandaag maar weer eens echt naar de “Zuidoost” het is alweer lang genoeg geleden dat ik Tiny heb gezien dus omkleden tegen een uur of 10 en de “taxi” naar buiten rijden. Dat naar buiten rijden ging niet vlekkeloos en dan weet ik al wat de oorzaak is, achterband staat helemaal plat dus eerst even dit euvel verhelpen en iets later van start. Ik heb de wind min of meer wat van achter maar nog wel het meest van opzij maar er zit verandering in de lucht. Als ik bij Tiny aankom moet ik standaard mijn door zweet wat erg klam geworden kleding omwisselen en even later zitten we aan de koffie. Zo tegen kwart voor 1 ga ik weer op huis aan, deze keer via de Purmerenderweg naar Beets over de Beetserweg en ’t Laantje naar de Zomerdijk. Ik vind het altijd heerlijk rijden over dijkjes langs het water en dat is in Noord-Holland met zijn vele polders geen probleem. Later ga ik via de “vaste” route richting Middenmeer maar wel via Avenhorn, Spierdijk en Zandwerven en dan naar de Lagehoek om het laatste stukje via de Langereis weer in de polder aan te komen na ruim 83 km in zonnig weer met een koude wind uit het oosten.
Let op, vrijdag start om 9 uur vanuit huize Leegwater in Twisk de “Texeltour” komt allen om dit traditionele gebeuren nog meer kleur te geven.

1 opmerking:

Robert-Jan zei

Ik laat de beslissing om naar Twisk te komen nog heel even wachten Pé... Donderdagavond nog een late dienst... Het weer is waarschijnlijk geen spelbreker...