08 april 2015

Weer 110 km plezier





En daar gaan we weer, kort maar krachtig. Vanmorgen in een toch wel redelijk dichte mist van huis en daarom zorgvuldig een route gekozen waar ik grotendeels via fietspaden mijn doel zou kunnen bereiken en dat is helemaal gelukt. Ik had wat dingetjes in mijn hoofd die vandaag moesten gebeuren, daarom eerst naar de “Zuidoost”. Tiny zou gaan oppassen en de tegelzetter is nog druk bezig dus ik ben invaller/koffiezetter enz. maar de goeie man zei dat hij rond 11 uur wel klaar zou zijn, het werd half 12 maar daarna kon ik ook weer mijn gang gaan en omdat ik gisteren een veer had gehaald voor de skelter van de kleinkinderen kon ik die nu mooi even er in zetten maar daarvoor moest ik naar Oostzaan waar Tiny dus “oppas-oma” speelde. Bij de Mammoetskelter eerst het spatbord demonteren en daarna de nog gedeeltelijk aanwezige oude rem-veer verwijderen, de nieuwe monteren en de zaak weer terug op zijn plaats schroeven en na 10 minuten was ook dat weer geregeld. Vervolgens een broodje eten en daarna op naar Middenmeer waarbij ik de éne keer linksom ga en de andere keer toevallig rechtsom, altijd een andere route als ’t half kan. Toen ik bijna bij Purmerend was kwam mij een fietser tegemoet die ik op grote afstand al meende te herkennen, inderdaad het was Rein v.d.Velden dus stoppen en even bijkletsen, naar omstandigheden ging het goed met Rein, “Ja die ziekte daar kan je niks tegen doen” zei hij en dat is inderdaad waar, maar het was nu zonder meer, in mijn ogen, prima met hem. Dan weer verder en via de Oostdijk naar Oosthuizen en zo verder naar Hoorn en uiteindelijk Middenmeer, vlak voor Wognum ben ik nog even aan de kant gegaan en gewacht tot de naderende combinatie met een viervoeter gepasseerd was, een ritje van precies 110 km uit en thuis.

Geen opmerkingen: