01 juni 2015

Nog 3 weken wachten dan gaat het open.











Vandaag heb ik te vroeg geoordeeld, dat moet ik eerlijk toegeven. Ik zal het uitleggen, ik was van plan om in Camperduin/Hargen te kijken of het nieuwe fietspad door de nieuw aangelegde duinen langs de voormalige Hondsbosschezeewering al open was. Dus van start om via Noord-Scharwoude naar Schoorldam en Schoorl te fietsen en dan via de Schoorlsezeeweg door de duinen enz. naar Hargen te gaan, zo gezegd zo gedaan. Aangekomen in Schoorl meteen omhoog en zwaar trappend over de Schoorlsezeeweg naar de kust, steeds tegen de wind in maar overal “vloog” het er toch nog over. Bij Hargen zag ik dat het nog niet zover was de buis enz. ter afsluiting lag er nog steeds en een paar wielrenners vonden het, net als ik, jammer dat het nog niet kon. Toen, iets verder, nog even een blik op de “ontstuimige” zee geworpen en omgedraaid, en toen zag ik ze komen, een stuk of 7 a 8 fietsers vanaf Petten over het bewuste fietspad. Hoe kan dat nou, op mijn vraag of de andere kant open was kreeg ik een niet zo’n bevredigend antwoord, “Zweinhunden” ja en dan ga ik ook meteen mijn “stekels” op zetten voor zover aanwezig, en bedacht, “jullie namen het in het verleden ook niet zo nauw met landsgrenzen “40- 45” is nog helemaal niet uit de tijd”, dus dat jullie hier wel fietsen is eigenlijk niet vreemd, maar ik heb me maar ingehouden. Vermakelijk was het wel hoe de één na de ander de gekste capriolen moest uithalen om niet terug naar Petten te moeten fietsen. En dan weer door “binnedijks” naar Petten en zie daar, geen afsluiting, wel lag de buis naast het fietspad. Er kwam net een auto van, ik meen Rijkswaterstaat,  de chauffeur stopte even op mijn verzoek. Ik vroeg hem of het fietspad nu open was of niet, nee was zijn antwoord, de buis ligt aan de kant omdat we er met de vrachtwagen aldoor heen en weer moeten, het zal nog zo’n 3 weken duren voor het officieel open gaat. En zie, hierdoor heb ik te vroeg geoordeeld over de fietsers die in Hargen de laatste echte hindernis moesten nemen. Wel stond dezelfde tekst op de gele papieren, zowel in Hargen als in Petten, maar ja, als je dat liever niet leest ga je gewoon verder. Ik ben omgekeerd en ben via Schagen en Kolhorn naar Middenmeer gereden waar ik net de 78 km vol heb gemaakt.

2 opmerkingen:

Belle zei

Wat ook niet helpt is dat het van die wapperende papiertjes zijn met Nederlandstalig opschrift. Geen wonder dat anderstaligen dat niet opmerken. Heb je nog wel even gecheckt of ze niet op de fiets van je vader reden? ;-)

Pé Koomen zei

Die gele tekstposters waren zowel in het Nederlands als in het Duits en ik weet nog dat mijn vader zijn fiets achter het huis bij de stoep onder water had verborgen, een fiets met ijzeren jasbeschermers.