17 oktober 2016

Bijna 97.000 km , op naar de"ton"











Maandagmorgen, de start van de nieuwe week, volgens de kalender begint dat eigenlijk op zondag maar dat is een “rustdag” zegt men dus daar niet over zeuren. Ik wil het nog geen werkweek noemen maar voor diegenen die nog alle weken kennis maken met het arbeidsproces is het vandaag weer serieus. Voor mij niet dus, ik ga nadat de was aan de lijn hangt op weg naar Westwoud even bij zwager Arie kijken die vorige week van boven naar beneden van de trap  “afrolde” en met z’n 86 jaren beneden kwam zonder iets te breken, knap hoor, wel naar het ziekenhuis maar hij is weer thuis en toen ik vroeg hoe gaat het ermee kreeg ik als antwoord “Noh hai doet ’t weer en we gaan d’r weer voor gewoon deurgaan en niet klagen”. Na dit bezoek nog even in Blokker bij zus Ria aan die klaar was voor een bezoek aan haar familie in Singapore en de kleine gaf al aan dat hij op oma zat te wachten. Omdat ik nu toch onderweg ben kan ik gelijk wel een rondje maken langs de dijk. De eerste foto van vanmorgen maakte ik aan de Tussenweg, op afstand zag ik dat er werd gesloopt aan de woning van Paul en Cuny die tegenwoordig in Baarn wonen maar hier hun boterham altijd hebben verdiend dus nostalgie. Verder langs de "Nieuwlanderweg", was Oudelanderweg, langs de vuilnisbelt waar ze in Medemblik zo'n hekel aan hebben, ik kan het me voorstellen, je moet nooit in de stront roeren zeggen ze altijd en dat is hier wel het geval. En in Midwoud een bord aan een woning dat voor zichzelf spreekt. Later langs het IJsselmeer zwommen en stonden weer genoeg ganzen en in sneltreinvaart naderde ik Enkhuizen dan richting Andijk even naar mijn jongste zus Lia en dan het laatste stukje naar Middenmeer maar eerst nog weer even langs de Tussenweg om te zien hoe het slopen van de woning verder gaat.(van mijn zoon die bij de politie werkt hoorde ik zojuist dat er vanmorgen een melding was binnen gekomen over diefstal van koper, lood enz. bij het te slopen pand aan de Tussenweg) Er zijn altijd mensen die met hun “takken” aan andermans spullen zitten.De km-teller heb ik vorige week voorzien van een nieuw batterijtje, voor het eerst in 6 a 7 jaar, en de totaal stand gaat al aardig naar de “ton” nog ruim 3.000 km en het is zo ver.

Geen opmerkingen: