29 juni 2018

Een nieuw begin



Laat ik zeggen het begin is er weer, ruim 3 weken wel fietsen maar niet met de Quest, maar als het gaat, zoals ik nu denk dat het zal gaan, komt hij maandag weer uit z’n “vakantieslaap”. Drie weken op de “huistuinenkeukenfiets” is niet zomaar wat, ik ben nogal eens een keer of wat op het zadel verschoven, bovendien waren de ritjes nooit veel meer als 40, 50 en soms een ruime 60 km. Maar toch hebben we in totaal zo’n 600 km weggetrapt. Maar zoals ik al schreef maandag dan gaat ie weer los, de banden heb ik al opgepompt en het accuutje voor de verlichting/claxon/remlicht en richting aanwijzers is weer op voldoende spanning dus het moet goed komen. Omdat m.i.v. 1 juli het fietspad langs de dijk vanaf Enkhuizen naar Lelystad weer open is ( slechts 2 maanden om daarna weer dicht te gaan tot volgend jaar 1 juli)  voor fietsers, is het voorlopig de bedoeling dat ik rondje om ga, allemaal zeer sterk afhankelijk van de kwaliteit van het fietspad, misschien moet ik wel halverwege terug omdat het ronduit te slecht is. Ik twijfel nu nog maar maandag weet ik meer en kan een ieder dan adviseren dit wel of niet te wagen. Voorlopig moet een ieder het doen met een foto van de fiets in de tuin naast de bloeiende hortensia, dus tot maandag voor een vervolg.

3 opmerkingen:

Wilco Pompert zei

Hoi Pé, fijn dat je er weer bent, ik miste je verhalen.

Unknown zei

Hi Pe,
Gezien jij een local bent kun jij ons hopelijk helpen met een goede stopplek.
Onze vijf 60+ mannen fietsen aankomende zaterdag 7 juli de 12 provincieëntocht. Ze starten om 5.30u waarschijnlijk vanuit provincie Groningen vanwege de wind, maar mogelijk zelfs eerder vanwege de hitte. Hun 1e stop willen ze zo rond de 90 km doen het liefst kort in de buurt van Swifterband doen. (zie hun route https://ridewithgps.com/routes/27439842
Heb jij een suggestie waar ze in ieder geval om 9.00u maar ook eerder een horecagelegenheid is waar koffie met bijv. gebak o.i.d. of ander calorierijk voedsel te koop is. Met de achtervolgers zijn we met ongeveer 10 personen.
Groetjes Moniek 06 46678721

Pé Koomen zei

Wat is local, ik woon in Middenmeer, Noord-Holland dus, als ik een rondje maak over de dijken is mijn enige stop bij mijn dochter in Oudemirdum, als ik eerst de Afsluitdijk neem is het 80 km en rest mij dan nog zo'n 120 km. En andersom is het dan duidelijk, mochten ze via de Afsluitdijk gaan dan is er in Medemblik bij de ophaalbrug een ideale stopplek waar bijna altijd fietsers zitten. Dus ik fiets wel maar stop weinig.
Ik wens ze allemaal heel veel succes met deze supertocht.