01 mei 2007

"From Russia with love"




Dinsdagmiddag 1 mei 2007, de tijd vliegt zou je kunnen zeggen het is net alsof we in de zomer leven, alle dagen zon en een strak blauwe lucht. Omdat ik mezelf de discipline heb opgelegd om ’s morgens te schilderen en ’s middags te gaan fietsen zijn de tochten niet echt lang maar wel redelijk om me er voor om te kleden. Vanmiddag maar weer een keer de Afsluitdijk over, niet naar de kleinkinderen maar deze keer zomaar richting Harlingen wat een retourtje opleverde van 110 km. Op de heenreis meende ik in een groepje van 3 wielrenners één bekende te zien n.l. Dirk Steltenpool uit Wervershoof, het was de enige die zwaaide als teken van herkenning, de andere twee stampten stevig door in de hoop één of ander record te breken denk ik, ze hadden in dit geval de wind flink mee. Toen ik in Harlingen aankwam ben ik voor in deze plaats gestopt omdat er nogal wat voertuigen enz. stonden van een circus het leek me maar niks om daar tussendoor te gaan rijden met de Quest. Een ouder echtpaar wat juist om de hoek kwam stelde nogal wat vragen over de Quest die ik allemaal netjes heb beantwoord en uitgelegd hoe één en ander in zijn werk ging om wat gang te maken.
Op de rit richting Friesland had ik flink wind tegen maar toch stond het gemiddelde nog op 36,8 km en helemaal geen vliegen op de dijk. Terug werd dat toch wat anders, de eerste helft ging wel maar toen ik zo’n beetje halverwege was dacht ik eerst dat het verderop mistig was maar later bleken dit allemaal “wolken” kleine vliegjes te zijn. De pet wat dieper over de ogen en ‘t hoofd wat meer naar beneden en dan maar meer links als rechts rijden en zo kom je zonder al te veel problemen ook dit wel weer te boven. Bij het monument moest ik toch even stoppen omdat er iets vervelends in mijn oog zat, waarschijnlijk zo’n klein rot vliegje. Als je dan toch stil staat zoek je gelijk naar wat eetbaars en toen kwamen er een paar mensen aanlopen die de vraag stelden of ik Duits sprak of Engels, nou allebei een beetje dus dan komen de standaard vragen, hoe snel kan “ie” wat rijdt U gemiddeld heeft U hem zelf gemaakt en uiteraard wat kost zoiets. En dan de volgende vraag mag ik er een foto van maken met mijn vriendin in de fiets, nou vooruit, uitgelegd waar ze wel en niet op kon gaan staan en daar zat ze en hij maar knippen van links en rechts van voor van achter ik denk wel dat het met 10 klikken nog niet over was. Deze mensen vertelden mij dat ze uit Polen kwamen en hier voor het eerst met vakantie waren. Tijdens de uitleg van dit hele gebeuren kwamen er nog 3 mensen bij staan, ook hier het verzoek om op de foto te gaan met de Quest, toen ik opzij stapte werd ik gevraagd naast de dame te gaan staan want ik moest ook op de foto. De taal die ze onderling spraken kon ik niet thuis brengen, omdat de jongeman in het gezelschap het woord voerde in het Engels vroeg ik hem waar zij vandaan kwamen, “We are from Russia” , hij vroeg mij om mijn mail adres om t.z.t. de foto naar mij te kunnen mailen. Ik heb hem een kaartje gegeven waar de blogspot op staat en hem meteen verteld dat hij via die site ook kan komen op mijn mailadres peko@quicknet.nl dus nu afwachten of de foto “From Russia with love” ooit in Holland aan zal komen. Het gemiddelde bleek bij thuis komst op 39,1 km p/u te staan en het totaal is na deze 110 km opgelopen naar 14.570 km.

Geen opmerkingen: