30 januari 2008

Klein ritje




Het weer viel achteraf erg mee vandaag, maandag werd er aangegeven dat woensdag 90% kans op neerslag zou hebben dus dan calculeer je dat in, thuis blijven en huiswerk doen, ook niet verkeerd op z’n tijd. Maar het was allemaal anders, eerst nog een beetje neerslag en daarna zelfs de zon erbij. Het begint steeds meer op voorjaar te lijken, alleen de kalender geeft aan dat we nog even rustig aan moeten doen. Omdat ik vandaag nog op verjaarsvisite moest leek het me goed om maar even per fiets te gaan en dat heb ik dus gedaan. Heen en terug slecht 38 km met wat omrijden kwam ik toch nog op 42 km, niets bijzonders meegemaakt op deze woensdag dus een kort verslagje deze keer. Op de heenreis weinig landbouwvoertuigen op de weg dus kon ik evengoed wel aardig doorrijden, op mijn thuisreis ben ik weer een keer door het nieuwe kassengebied gereden. Vanaf de dijk is het nog een deel het Wagenpad zoals het vanaf het begin van de polder was maar passeer je de Medemblikkerweg en vervolg je over het Wagenpad dan kom je in een andere wereld, glas, glas en nog eens glas. Hier en daar werd nog volop gebouwd en dit was aan de weg te zien dus thuis de fiets maar eerst goed afspoelen en daarna meteen weer in de was gezet wat toch weer een voldaan gevoel geeft.

Geen opmerkingen: