28 januari 2008

Rondje Noord-Holland en kuikens






Vandaag even een lekker rondje in Noord-Holland, geen wind ,helaas ook nog geen zon maar voor de tijd van het jaar wel een dag die niks zou misstaan in maart of april. Vertrokken vanaf Middenmeer over een aantal rechte wegen en fietspaden richting Alkmaar. De laatste tijd hoor je geregeld berichten dat het klaar is of bijna klaar dus mijn nieuwsgierigheid was voldoende gewekt om ook maar eens poolshoogte te nemen. Nou klaar is het zeker nog niet, ik heb al in jaren niet zoveel oranje jassen bij elkaar gezien als vandaag, en iedereen was volgens mij aan het bekijken hoe of het verder moest, want niemand zag ik daadwerkelijk iets doen, verschillende stonden er met potlood en papier en zelfs iemand met een fototoestel om waarschijnlijk nog wat “knelpunten” vast te leggen maar om er langs te fietsen en dan langs het Noordhollandskanaal richting Zaanstad te gaan vroeg nog wel wat eigen inzicht om weer op de juiste weg te komen, maar mogelijk komt dit ook een keer gereed en kan ook een fietser weer veilig langs Alkmaar, op dit moment is het nog niet overal veilig voor deze groep weggebruikers. Met deze ervaring wist ik wat ik wilde weten en ben toen doorgereden naar Purmerend via Spijkerboor. In Purmerend over de brug meteen linksom langs het kanaal naar de tweede brug en zo de stad weer uit na een paar honderd meter. Omdat ik dan heel dicht langs mijn vriendin kom ben ik daar uiteraard even om een bakkie gegaan en na wat bijkletsen en een broodje ging zij tennissen en ik weer richting Middenmeer om zo rond 3 uur bij een vriend even een uurtje te helpen bij het lossen van de kuikens.Toen ik thuis was stond de teller precies op 100 km en het gemiddelde op 36,6 km p/u het totaal is hiermee op 22.863 km gekomen. Na wat rekenwerk kom ik op 26 maanden en dat wil zeggen dat ik gemiddeld bijna 880 km per maand fiets. En dat van iemand die bijna van voor de 2e wereldoorlog is.

Geen opmerkingen: