14 februari 2008

"Pake en Beppe dag"







Je zou het niet willen geloven, ik was de enige opa (denk ik) die op de Pake en Beppe dag was op de lagere school in Oudemirdum. Een poosje geleden werd ik al gevraagd of ik die dag ook zou willen komen naar de school want dat vinden de kinderen zo leuk, dus dan maar even naar Friesland gefietst. Eigenlijk een vertrouwd ritje want afgelopen maandag was ik er ook al met de fiets, goed voor de conditie zullen we maar zeggen. Mijn dochter was één van de koffiedames tijdens dit schoolfestijn en de kleinkinderen zaten te glunderen toen ze opa tussen de massa zagen staan. Thimo in de klas tijdens schrijfoefeningen en later lezen en Fleur in beweging tijdens een lesje lichamelijke oefeningen. Dat gaat toch anders als in mijn schooltijd, gelukkig maar. Ja en wat zie je dan in zulk somber weer nog meer onderweg, nou heel wat dat kan ik je verzekeren. Allereerst op de heen en terugweg in de fietsdoorgang van het GALAMA Akwadukt, 3 auto’s voor onderhoud van ??? dat weet ik verder ook niet, een verkeersbord op de weg van Oudemirdum naar Rijs waar ik al meer mijn oog op had laten vallen en nooit de tijd heb genomen om het serieus op een plaatje vast te leggen. Ik dacht wel, dit hoort echt bij die Pake en Beppe-dag en als je dan later flink de gang erin hebt langs de IJselmeerdijk kom je achter een trekker met mestinjecteur waar ik met geen mogelijkheid langs kon, dus dan maar een foto maken. En tot slot een nieuwe waarschuwing, hoewel tijdelijk, langs de Afsluitdijk, de eerste keer dacht ik echt dat ik een klapband had maar zag meteen rookwolken op het water en dat later in combinatie met het bord verklaarde alles. Na de bekende 160 km stond ik weer thuis en als totaal stond er 23.782 km op de teller waarvan de laatste met een gem. van 36,5 km.

Geen opmerkingen: