24 maart 2010

"Die man is helemaal gek van zijn fiets"






Bericht vanaf de basis, inderdaad helemaal waar, ik ben weer vanaf de vaste stek vertrokken vanmorgen. Eerst wat boodschappen doen en wat privé zaken regelen, vervolgens de buurman helpen aan een paar CD’s met wat software voor zijn nieuwe pc, nog wat aan de telefoon hangen waarbij het laatste telefoontje naar Kees in “De Waard” ging, maar die was al op weg neem ik aan want er werd daar niet opgenomen. Dan maar een eigen route kiezen en omdat Kees nog een reactie had achter gelaten op het bericht van gisteren leek het me wel “verstandig” om even naar die locatie te fietsen en er een foto te maken dan kan hij het in geval van nood zelf ook vinden. Het zal zo’n vaart niet lopen want volgens mij is hij daar al diverse keren langs gefietst. Van start dus richting Broek in Waterland, de eerste reactie in positieve zin van een automobilist kwam tussen Wognum en Bobeldijk, op de A7 reed een bekende wagen van de coop. uit de Wieringermeer met Jan Barten achter het stuur, een vriendelijk tuut tuut was voldoende om het op te merken en te constateren dat het met Jan vast nog goed gaat anders kwam er niet zo’n, in mijn ogen, vrolijke reactie. Bij Scharwoude heb ik de dijk maar gekozen, lekker rustig en nu kan het nog, als ze eenmaal beginnen met onderhoud is het voor jaren gebeurd. Heerlijk toeren langs de kust, door Volendam waar het redelijk rustig was en iets verder wat naar binnen om bij Katwoude onder de snelweg door te gaan en dan nog maar een kilometer of 5 naar Broek in Waterland. Daar op het terrasje waar wij gisteren zaten was nu weer volop bezoek wat genoot van de zon en hetgeen er geboden werd. Via de Broekermeerdijk kwam ik uit bij het Noordhollandskanaal waar ik met het pontje over ben gestoken, de pontbaas wist met te vertellen dat er bij De Woude ook een pontje vaart en dat daar ook iemand woont die met zo’n geweldige fiets geregeld oversteekt want die woont daar, “Die man is helemaal gek van zijn fiets” zei hij en ik kon dat alleen maar beamen want ik ken die man. Na de oversteek richting Landsmeer en dan afslaan naar ’t Twiske, een stukje langs de buitenkant en dan richting Purmerend en natuurlijk naar Zuidoostbeemster. Daar werd hard gewerkt in de tuin, de dag ervoor was de vakman geweest en had de fruitbomen en bessenstruiken gesnoeid en al dat snoeihout moest worden opgeruimd. Op mijn aandringen, het te laten liggen tot vrijdag of zaterdag, kreeg ik geen gehoor. Omdat ik zonder proviand van huis was gegaan kwam deze tussenstop als geroepen en na de nodige versterkende middelen tot mij te hebben genomen ben ik via De Rijp, dat gevaarlijke dorp, weer richting huis gegaan. Onderweg kwam ik ook nog weer een “puzzelmolen” tegen voor Kees, die verteld me wel waar hij deze kan vinden. Toen ik thuis kwam stond er 127 km op de teller dus weer een leuk “afkickrondje”.

Geen opmerkingen: