11 maart 2010

Quest 402





Morgen, 12 maart 2010, komt bij mij in de “boeken” als een feestdag. Het is echt waar, de nieuwe Quest 402, is bijna helemaal afgemonteerd en voorzien van de nodige opties. Het lag, en het ligt nog een beetje in mijn bedoeling om morgen als ik hem op ga halen, de rit meteen maar langs Oudemirdum te maken, bij mijn dochter en kleinkinderen langs gaan. Maar zoals zo vaak liep het vandaag toch weer anders en is de planning voor morgen wat op losse schroeven komen te staan. Vanmorgen eerst nog een mailtje naar Velomobiel om nog iets uit mijn vorige Quest over te zetten in de nieuwe en daarna even met mijn dochter gebeld. Omdat de weersverwachting voor morgen nou niet direct geweldig is zei ze : “Maar pap, je kan toch ook met de auto vandaag langs komen , de kinderen vragen af en toe ,wanneer komt opa weer eens langs” Dat leek me wel wat, dan ga ik eerst via Dronten even kijken hoe het er bij staat en vervolgens door naar Oudemirdum, zo gezegd zo gedaan. Koffie op en in de auto, op naar Velomobiel om getuige te zijn van de laatste ontwikkelingen. Als je dan weer een keer alleen de dijk over gaat van Enkhuizen naar Lelystad dan besef je dat het wel een lang “end” is om te fietsen maar vanaf Middenmeer is het toch snel af te leggen en moeiteloos. Toen ik uit was gestapt schrokken ze bijna (niet echt), dat leek in eerste instantie zo, er was toch doorgegeven dat hij vrijdag rijklaar zou zijn. Inderdaad ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en kwam zodoende even langs. Het ziet er allemaal weer super uit, Jan was druk bezig met de afstellingen en zolang de “deksel” er nog niet op zit kan je overal goed bij. Natuurlijk moet je dan een paar foto’s maken tot zelfs op de bodem waar zijn “kengetal” duidelijk zichtbaar is. Na mijn bezoek aan Velomobiel ben ik via de Ketelbrug door de NOP gereden om via Lemmer Gaasterland in te gaan. Bianca wist ervan maar voor de kinderen was het een verrassing dat opa er zomaar was, “Doe je wel voorzichtig” zei Thimo nog, ik kon hem verzekeren, Opa heeft weer geleerd, je bent nooit te oud om te leren. Dus morgen, als mijn zoon mij in Dronten heeft afgeleverd, gaat de teller lopen, en ik hoop dat ik met deze Quest meer kilometers schadevrij zal rondrijden als met de vorige.

Geen opmerkingen: