21 mei 2010

Bijna een bruidje op de Quest






Vrijdagmorgen en weer is het prachtig weer hoewel af en toe de zon even schuil gaat achter een paar nevelwolken. Als ik eenmaal van start ben ga ik als eerste richting Heerhugowaard, kijken of Kees alweer tot de normale wereld is toegetreden, het “velomobiel wereldje” wel te verstaan. Als ik iets voorbij de afslag bij Zuid-Scharwoude ben en op het fietspad langs de Westerweg rij bel ik de familie van Hattem, Kees is weer “boven water” hij komt pas vanmiddag aan fietsen toe omdat hij nu bezig is een aanrecht weg te breken in huis. Op dat moment zie ik een eend met klein gevolg oversteken, automatisch grijp ik naar rechts waar mijn camera zou moeten liggen, helaas hij is nog thuis en bij de eerste de beste afslag ga ik weer richting Middenmeer waar ik na 44 km de uitrusting completeer. Gewapend met camera nu maar een andere kant op, richting Enkhuizen via Medemblik langs de dijk. Het eerste oponthoud was een bruidspaar wat nogal veel belangstelling had voor zo’n “geel ding” ze wilde er wel even bovenop zitten voor een leuke foto, gelukkig is me die ervaring bespaard gebleven, stel je voor, ze zag er best leuk uit maar liever niet op en dan in de Quest. Wat me wel opviel toen ik langs het IJsselmeer kwam te rijden dat het zo mistig was af en toe, het ene moment was het helder en het andere werd het zicht behoorlijk beperkt. Zeedamp wat weer gauw genoeg weg zal zijn. Door Enkhuizen moest ik wel wat zoeken omdat er een wagen van één of andere drankenhandel alles had geblokkeerd waardoor ik wat om moest rijden, later zag ik nog wel de brug bij de Dromedaris omhoog staan omdat er een zeilboot vanuit de binnenhaven naar het IJsselmeer wilde varen. Na een heerlijk ijsje, tegenover het station, ben ik richting de dijk gegaan om zolang mogelijk deze te kunnen volgen en gelijk te zien hoe het er bij staat. Ronduit slecht, ik kan alleen maar iedereen afraden om langs de dijk te gaan het is gewoon bar slecht en nu was het nog droog, als het nat is zal het nog slechter zijn. Toen ik eenmaal de dijk had verlaten ben ik weer binnendoor gegaan waarbij ik in Wervershoof flink vast liep vanwege wegwerkzaamheden. Als laatste stukje reed ik door Opperdoes waar de “Opperdoezer ronden” al behoorlijk gewas hebben om binnenkort de eerste nieuwe aardappelen weer te leveren. Na 124 km was het voor vandaag weer genoeg en staat de totaalteller nu op 4.177 km.

Geen opmerkingen: