11 mei 2010

Te koud maar wel droog.





Het is weer een dag geworden met redelijk zonnig weer maar met ‘griezelig” lage temperaturen. Vanmorgen werd ik gebeld door Bram, de oudste kleinzoon van mijn vriendin, “Opa Pé kom jij straks hier ook eten onder de middag” nou dan kan je niet weigeren als zo’n klein kereltje dat vraagt, “Zal ik dan aardbeien meenemen” was mijn vraag en dan ben je meteen nog veel meer welkom. Dus zo had ik vandaag een rit met bestemming Zuidoostbeemster waar Bram en Boris een nachtje te logeren waren bij Oma Tiny. Op de heen weg ging ik alles voor de wind maar had wel door dat het af en toe met wat zijwind “knap” koud was. Bij mijn diverse ritten was ik al een paar keer door Bobeldijk gegaan en zag daar bij een boerderij vaak een aantal grote honden liggen op de hoek van het erf en elke keer was ik er voorbij voor ik er erg in had om een foto te maken maar deze keer ging alles goed, flink remmen en de camera gepakt met gevolg dat de hele horde overeind kwam en al blaffend stelling nam. Gelukkig voor mij was het enorme toegangshek dicht en bleef het “spul” op afstand want ik vind honden best aardig als ik ze ken, maar deze kwamen niet direct vriendelijk over en net als overal zal de eigenaar zeggen “Ze doen niks hoor” maar ik vond dat hek toch een stuk betrouwbaarder. Nog geen 100 meter verder moest ik afremmen omdat moedereend met haar kroost de weg overstak en toen heb ik maar even gewacht tot alle 12 kuikens weer veilig met moedereend mee zwommen. In de Zuidoost heb ik dus een broodje meegegeten en heb daarna nog even een spelletje met de mannen gedaan waarna ik mijn weg weer heb vervolgd. Bijna langs De Woude en helemaal langs de Smaragd heb ik nog geprobeerd een glimp op te vangen van Wim of Kees maar bij de eerste was de afstand te groot en bij de tweede was de poort opzij van het huis dicht. Dus dan maar vol gas door naar de polder waar ik na precies 100 km weer achter de woning stond. De totaalteller geeft momenteel 3.524 km aan.

Geen opmerkingen: