14 juli 2010

Geen glutenvrij meel, wat nu ?


Vandaag een kort ritje, alleen even op pad om glutenvrij meel op te halen en dan een brood gaan bakken. Was het maar zo eenvoudig, eerst naar Welkoop in Wieringerwerf maar die hadden het niet in voorraad. Dan maar naar Blokker bij de molen “De krijgsman” heb ik het wel meer gehaald en daar was het altijd op voorraad. Omdat het voor vanmorgen nog prima weer is en vanmiddag schijnt het toch behoorlijk slecht te worden ga ik met de Quest op pad om datgene te halen wat ik nodig zal hebben om voor mijn vriendin een glutenvrij brood te gaan bakken. Helaas, ook in Blokker stoot ik mijn neus, er wordt druk gebouwd en verbouwd en op de deur van de winkel hangt een aankondiging die kort en duidelijk is, “Gesloten”. Daar sta je dan, vol met goede bedoelingen en geen resultaat, vanavond als ze thuis is maar overleggen hoe we dit verdergaan oplossen. Omdat ik toch in Blokker was ben ik even langs mijn zwager en zus gegaan waar de koffie goed smaakte. De Dorpsstraat in Zwaag was afgesloten dus toen maar via Ooster-Blokker naar Zittend nr. 1 niemand thuis, volgende adres Zwaagdijk waar de bewoonster met de tas in de hand naar buiten kwam, ook al geen succes. In Wervershoof bij Ben en Riet langs die wel thuis waren en daar moet je uit eigen beweging weer opstappen want Ben stopt nooit met kletsen en zo kwam ik thuis na een “Petit” rondje van 60 km. Op de heenweg kwam ik in Nibbixwoud nog langs een huis waar de naweeën van het WK nog duidelijk aanwezig waren, het was daar in de tuin nog een “beestenboel”, wat een mens al niet leuk kan vinden.

Geen opmerkingen: